سپاه هراسی دشمن ناشی از موفقیت‌ این نهاد در خنثی کردن توطئه‌ها است

ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: پروژه سپاه هراسی عصبانیت و کینه‌ورزی آمریکا و رژیم صهیونیستی ناشی از موفقیت‌های بی‌نظیر و خدشه‌ناپذیر سپاه در پاسداری از انقلاب و رفع نیازهای حیاتی جامعه و ملت‌ایران در برابر نقشه‌های شیطانی و توطئه‌های ضد‌ایرانی و ضد انقلابی است. به گزارش‌ایرنا، به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح،‌این ستاد در اطلاعیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌(‌دوم اردیبهشت سال ۵۸) خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی‌و ظرفیت و توانمندی سرشار آن در مهندسی افکار عمومی‌و قدرت الهام‌بخش به جامعه بشریت به‌ویژه آزادی‌خواهان و حق‌طلبان جهان و‌ایجاد گفتمان استکبارستیزی، از همان ابتدا مواجهه قدرت‌های زورگو و سلطه گر را متصور ساخت.

این اطلاعیه می‌افزاید: حضرت امام خمینی(ره) با تدبیر حکیمانه و تاریخی خود تشکیل سپاه و شکل‌گیری نیروی انقلابی، مومن و توانمند برای پاسداری از انقلاب را به مثابه ضرورتی حیاتی و اجتناب‌ناپذیر رقم زدند.

در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تاکید شده: تاریخ سی و یک‌ساله استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی‌نشان می‌دهد سپاه در اوج اقتدار و صلابت تمامی ‌عرصه‌های نیاز انقلاب و کشور، به سان دژ مستحکم ملت ‌ایران عمل کرده و نقش کلیدی خود در شکست و خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات گوناگون بیگانگان و ضدانقلاب در عرصه‌های مختلف جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم را همواره مورد اعتراف دوستان و دشمنان انقلاب قرار داده است.

این اطلاعیه در ادامه، کارکردهای ویژه و سرنوشت ساز سپاه در صحنه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی‌و رویارویی با دشمنان به خصوص در مقطع هشت سال دفاع مقدس و مصاف با فتنه‌آفرینی‌های ضد انقلاب داخلی و نیز اشاره به خدمات پاسداران انقلاب در عرصه‌های مردم‌یاری، سازندگی و کمک به توسعه و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف را برشمرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌به برکت دستاوردهای ناشی از سه دهه مجاهدت و فداکاری الهام بخش و مسوولیت‌پذیری‌های متعهدانه در حوزه‌های گوناگون امروزه به یک سازمان چند وجهی و تعیین‌‌کننده در کشور مبدل شده است، به گونه‌ای که با ورود به هر مقوله‌ای که امنیت، توسعه و پیشرفت ملی اقتضا نماید موفقیت‌های بزرگ و گرانسنگی را خلق می‌کند.

ستاد کل نیروهای مسلح با معرفی دین‌داری، مردمی‌بودن، ولایت‌مداری،‌ایثار و شهادت‌طلبی، سلحشوری نظامی، خلوص معنوی و بصیرت سیاسی به عنوان برجسته‌ترین شاخصه‌های سپاه و ویژگی‌های پاسداران انقلاب به تبیین چرایی هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار جهانی و جبهه ضد انقلاب علیه‌این سازمان مقدس پرداخته است.

در‌این اطلاعیه تاکید شده: تردیدی نیست پروژه «سپاه هراسی» و عصبانیت و کینه‌ورزی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان قسم خورده ملت ‌ایران که در قالب عملیات روانی و تبلیغات مسموم رسانه‌ای و برجسته نمایی اعمال تحریم‌های گوناگون علیه‌این نهاد ارزشی و انقلابی و توانمندی‌های انسانی و راهبردی آن صورت می‌پذیرد ناشی از موفقیت‌های بی نظیر و خدشه ناپذیر سپاه در پاسداری از انقلاب و رفع نیازهای حیاتی جامعه و ملت ‌ایران و سربلندی در برابر نقشه‌های شیطانی و توطئه‌های ضد‌ایرانی و ضد انقلابی آنان می‌باشد.

در ادامه ‌این اطلاعیه با اشاره به وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح و هماهنگی، تعامل و هم افزایی بین ارتش و سپاه به عنوان پیشانی قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور، تاکید شده است: استحکام امروز‌ایران اسلامی‌و حضور بالنده و موثر آن در عرصه معادلات منطقه‌ای حوزه مناسبات جهانی و ترتیبات فرامنطقه‌ای حقیقی است که به خاطر مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر پاسداران و ارتشیان و سایر نیروهای مسلح مقتدر کشور ظهور و بروز یافته است.

در پایان‌این اطلاعیه، آمده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ‌و مجاهدان مخلص و شجاع‌ ایران عزیز در ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی‌و وزارت دفاع با درک عمیق به رسالت خطیر و سنگین خود در شرایط نوین و فراروی کشور پرتوان‌تر و پرتلاش‌تر از گذشته تحت فرامین رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا همچنان با هوشیاری، هوشمندی و آمادگی همه جانبه برای اشراف بر رفتار دشمنان و مقابله سخت و قاطعانه و تمام عیار با تهدیدات و ماجراجویی‌های احتمالی بیگانگان و معاندین قسم خورده علیه‌ایران اسلامی‌را حفظ کرده و با همت و تلاش مضاعف خود موجبات سربلندی و سرافرازی بیشتر ملت‌ ایران را فراهم خواهند کرد.

سردار سلامی: پاسخ ایران‌ به دشمنان پشیمان‌کننده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: رزمایش مشترک پیامبر اعظم‌(ص) ۵ با هدف کلی تامین امنیت خلیج فارس و ارتقای آمادگی‌های دفاعی و نمایش قدرت بازدارندگی و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از امروز در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز با مشارکت بخشی از یگان‌های دریایی و واحدهای نیروی زمینی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی صبح‌ دیروز در نشست خبری در محل برگزاری رزمایش گفت: هدف اصلی این رزمایش تاکید بر امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به عنوان یک شاهراه و گلوگاه کلیدی انرژی و تعیین‌کننده اقتصاد جهانی است ما قصد داریم در این رزمایش با بازشناسی نقش سازنده مثبت و مؤثر و تعیین‌کننده جمهوری اسلامی در تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بپردازیم و جهان را با نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت این منطقه مهم بیشتر آشنا کنیم.

سردار سلامی در عین حال هشدار داد: ممکن است احتمالا برخی کشورهای فرامنطقه‌ای یا کشورهای معاند اروپایی یا رژیم صهیونیستی از این رزمایش برای توسعه و تکمیل پروژه ایران هراسی خود استفاده کنند، اما ما اعلام می‌کنیم آنچه پیوند ما را با کشورهای حاشیه‌ای جنوب خلیج فارس متصل می‌کند یک پیوند ناگسستنی و عمیق است. اسلام به عنوان اعتقاد مشترک ما، منافع مشترکی که در این منطقه وجود دارد و نیز درک مشترک نسبت به ضرورت تامین امنیت از موضوعات عمیقی است که ما را به کشورهای دوست و همسایه پیوند می‌دهد. وی با بیان اینکه کشورهای فرا‌منطقه‌ای هنوز نتوانسته‌اند امنیت را در خلیج عدن در مقابل اقدامات تروریستی برقرار کنند، خاطرنشان کرد: در این رزمایش عزم ملی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی و نیز منافع مشترک منطقه‌ای بار دیگر در پیش چشم جهانیان به نمایش درخواهد آمد و دشمنان بدانند ما دارای توانمندی‌هایی هستیم که قادرند به شکل نامحدود از تمامیت ارضی کشور عزیزمان در مقابله هرگونه تهدیدی به شکل کوبنده و قاطع دفاع کنند.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: هرگاه دشمن با ادبیات خشن ملت ما را تهدید کند عزم و اراده جدی خود را برای پاسخ‌های خردکننده و پشیمان‌کننده نشان خواهیم داد. وی درباره ویژگی‌های این رزمایش بزرگ سپاه پاسداران نیز گفت: در این رزمایش بخشی از یگان‌های دریایی و بخشی از واحدهای نیروی زمینی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در یک ترکیب نظامی سیستمی و یکپارچه وارد عمل خواهند شد و ما قصد داریم سلاح‌ها و تجهیزات و سامانه‌های جنگال، سیستم‌های رزم سطحی شناوری، سیستم‌های شناسایی بدون سرنشین، سامانه‌های موشکی و انواع تجهیزاتی که به صورت مجزا تست شدند این بار در این رزمایش به صورت ترکیبی و در یک سیستم یکپارچه مورد استفاده قرار دهیم.