بازنگری قانون احزاب عجولانه صورت نگیرد

رییس خانه احزاب ایران ضمن تشریح موارد مورد توجه در جلسه فوق‌العاده این تشکل به ارزیابی خود از تاکید اخیر وزیر کشور مبنی بر ضرورت بازنگری در قانون احزاب پرداخت. حسین کاشفی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده خانه احزاب با بیان این که بحث هم‌اندیشی احزاب با یکدیگر در برنامه دو سالانه خانه احزاب گنجانده شده است، گفت: در این جلسه نیز بحث تقویت احزاب و توسعه فرهنگ تحزب، همچنین ضرورت تعامل و گفت‌وگو میان احزاب جهت حل مسائل و مشکلات مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

کاشفی همچنین با تاکید بر این که احزاب باید در زمینه‌های مختلف از جمله اداره کشور نظریات مناسبی داشته باشند، در ادامه اظهار کرد: در جلسه فوق‌العاده ‌خانه احزاب، دبیران کل احزاب نگرانی‌های خود را از وضعیت موجود اعلام کردند و در نهایت همگی خواستار این بودند که در جهت برون رفت از چنین وضعیتی طرح‌های مناسب پیشنهاد شود تا آرامش به جامعه بازگردد.

کاشفی تصریح کرد: آن چه مورد توجه دبیران کل در این جلسه قرار گرفت، این بود که نباید در شرایط فعلی کسانی که از ابتدای انقلاب موجبات ایجاد تفرقه در کشور را فراهم می‌کردند زمینه سوء‌استفاده‌های بعدی خود را آماده ببینند و مسائل را به نفع خود مصادره کنند.

کاشفی در ادامه این گفت‌وگو در ارزیابی خود از تاکید اخیر وزیر کشور مبنی بر ضرورت بازنگری در قانون احزاب با بیان این که باید کلیت چنین رویکردی را مثبت تلقی کرد ، گفت: به هر ترتیب یک دستورالعمل، مصوبه یا حتی قانونی که در یک برهه زمانی با توجه به شرایطی به تصویب می‌رسد، ممکن است نقاط ضعف و قوتی را داشته باشد.

وی با بیان این که ما از چنین نگاهی استقبال می‌کنیم، در عین حال تاکید کرد: منتهی اول از همه باید ببینیم قانونی که هم اکنون وجود دارد به طور صحیح اجرا می‌شود یا خیر؟ و اگر اجرا نمی‌شود به چه علت است.

رییس خانه احزاب همچنین ضرورت دوری از هرگونه اقدام عجولانه در بازنگری قانون احزاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ما در خانه احزاب آمادگی داریم تا نظرات و پیشنهادات خود را به مسوولان ذی‌ربط ارائه دهیم.