دریابانی جزیره سیری از آزادی پنج انگلیسی دستگیر شده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دریابانی جزیره سیری اعلام کرد که پنج انگلیسی که درپی ورود غیر قانونی یک شناور به آب‌های جمهوری اسلامی ایران در محدوده جزیره سیری دستگیر شده بودند، صبح دیروز آزاد شدند. به گزارش سپاه نیوز، این دریابانی با اشاره به اظهارات سرنشینان این شناور مبنی بر ورود اشتباه به محدوده آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و بازجویی از سرنشین انگلیسی شناور مشخص شد که ورود غیرقانونی آنان به اشتباه صورت پذیرفته است، لذا با اخذ تعهدات لازم تصمیم به آزادی بازداشت شدگان گرفته شد.

به گزارش ایسنا‌، روز سه‌شنبه وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که پنج تبعه انگلیس که ادعا شد سوار بر یک قایق مسابقه بوده‌اند به علت ورود غیر قانونی به آب‌های ایران، توسط نیروی دریایی ایران در تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر) دستگیر شده‌اند.

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با بیان این که این قایق که تحت مالکیت «سیل بحرین» قرار دارد، افزود که این قایق از انگلیس عازم دبی بوده که توسط نیروهای دریایی ایران متوقف شده است.

تماس میلیبند با متکی

این گزارش همچنین حاکی است که پیش از آزادی اتباع انگلیسی‌، دیوید میلیبند وزیر خارجه انگلیس با منوچهر متکی همتای ایرانی خود تماس تلفنی برقرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با وزیر خارجه ایران، این رایزنی‌ها را معمول دانست. وی در پاسخ به این سوال که آیا در این تماس درباره افراد انگلیسی گفت‌وگو صورت گرفته بود، گفت: این موضوع نیز مطرح شد و وزیر خارجه کشورمان نیز در این خصوص گفت که اینگونه مسائل معمولا در مرحله اولیه توسط مقامات محلی مورد رسیدگی قرار گرفته و برابر روال جاری آنان اقدام می‌شود.