مجمع سالانه آلومینیوم ایران با حضور 64/74درصد سهامداران به ریاست دکتر عیسی رضایی و نظارت مهندس قورچیان و خالقی از سهام عدالت با دبیری رزاقی برگزار شد و با تصویب صورت‌های مالی و سایر دستور جلسه به کار خود پایان داد.

شرکت آلومینیوم ایران از جمله شرکت‌هایی است که در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 به بخش‌خصوصی واگذار شده و هم‌اکنون ترکیب سهامداران شرکت به این شرح است: سهام عدالت 30‌درصد، سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان حدود 23درصد، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران 20درصد، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 5/19درصد، سازمان خصوصی‌سازی 9/4درصد، دولت پاکستان 5/0درصد و سایرین. شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با تصاحب سه کرسی از پنج کرسی، هیات‌مدیره سهام غالب را عهده‌دار هستند.
آن چه برای سهامداران حاضر خوشحال کننده بود گزارش صادقانه و شفاف ریاست مجمع بود. رییس مجمع شفاف و صادق گفت: در استان کارشکنی‌های بی‌حد و حصر در سطوح مختلف می‌شود. دست‌های پنهان برای عدم تحقق اصل ۴۴ به کار افتاده و برای عدم پیشرفت، از زونکن‌های خفته در آرشیو مسایلی را بیرون کشیده و به کار می‌بندند که بخش‌خصوصی را به زانو درآورند. رییس مجمع افزود: می‌دانند ما اهل باج‌دهی نیستیم. ما برای تعالی شرکت و حمایت از کارگران آمده‌ایم، به خود اجازه نمی‌دهیم حق و حقوق کارکنان و کارگران را برای خوشامد فلان بهمان هزینه کنیم. ما هزینه سربار نخواهیم پرداخت. اگر شرکت و کارکنان محترم و کارگران عزیز، میدانی برای ورزش می‌خواهند ما در خدمت هستیم ولی برای تیم فوتبال شهر که هیچ ارتباطی با شرکت ندارد، به خود اجازه هزینه شدن از زحمات کارگران به نفع فلان کس که حرفه‌ای است و میلیونی طلب می‌کند، نمی‌دهیم.
مدیر مجمع گفت: خیر آقایان ما برای ریال به ریال سرمایه خود، که صاحبان اصلی آن مردم هستند تعهد داریم این امانت را به دست ما سپرده‌اند تا از آن نگاهداری کنیم.
این کیسه دولتی نیست که هر کس دست در آن کند و برداشت داشته باشد. این سهام، سهام شرکت مهر اقتصاد ایرانیان است، حساب و کتاب دارد با این بهانه‌ها هم نمی‌توانید ما را به تسلیم بکشید چگونه تا دیروز که در کیسه باز بود و هر دستی به هر عنوان در آن می‌رفت مشکل محیط زیست نبود حال یک هفته‌ای هم حکم صادر شد.
نتیجه این کار چه می‌شود، هزاران کارگر بیکار و میلیاردها سرمایه راکد می‌شود. رییس مجمع گفت: ما دست پنهان را بیرون می‌کشیم و مانع تحقق اصل 44 را از روند پیشروی برمی‌داریم این را بدانند و ما در گذشته هم ثابت کرده‌ایم. سخنان ریاست مجمع با طنین صلوات حاضران تایید ‌شد.