غلامرضا مصباحی‌مقدم در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی دولت علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه قصد پرداختن به این مساله را ندارد، تاکید کرد: مسوولان باید توجه داشته باشند که موضع‌گیری‌هایشان به سمت التیام چالش‌های موجود باشد و مشکلات پس از انتخابات را حل کند نه آنچه گروه‌های مقابل را جریحه‌دار کند. وی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نمازجمعه تهران، توصیه‌های ایشان را نقطه پایانی بر مسائل انتخابات و مسائل به وجود آمده قبل از آن دانست و افزود: به مصلحت نیست که دولتمردان بخواهند مسائلی را مجددا پیگیری و تحلیل کنند، چرا که ممکن است بار دیگر مشکلاتی را به وجود آورند.نماینده تهران با اعتقاد به این که استمرار این مسائل توسط برخی افراد، به نظام لطمه می‌زند، ادامه داد: شاید این افراد خودشان به عواقب حرف‌هایی که می‌زنند، توجه ندارند. با توجه به پیروزی آقای احمدی‌نژاد، مسوولان دولتی باید به شکر این نعمت و اقبال مردم نسبت به خودشان بپردازند که اقتضای آن سعه صدر و گسترده کردن چتر ریاست‌جمهوری نسبت به همه مردم است.

مصباحی مقدم افزود: افراد به‌گونه‌ای سخن بگویند که آرامش‌بخش باشد. هم مسوولان دولت باید این نکته را رعایت کنند و هم طرف مقابل باید مراقب باشد تا هر فرصتی برای دوباره مطرح کردن اعتراضاتشان و کشاندن مردم به صحنه استفاده نکنند؛چرا که در غیر این صورت چالش‌های پیشین دوباره تکرار می‌شود و نتیجه‌ای جز تضعیف نظام نخواهد داشت.

گفتنی است، غلامحسین الهام دو روز پیش در گفت‌وگو با یک سایت حامی دولت، گفته بود: وزن گفتمان هاشمی و طیف او خیلی کمتر از رای ۱۳میلیونی به موسوی است. هیچ‌کس دوست ندارد انسان‎ها در تحولات دوران حذف شوند، این مطلوب انقلاب نیست، اما اگر کسی خود را به یک دیوار محکم می‌زند و سرش می‌شکند، مقصر خودش است، کسی نمی‌خواهد سر او را بشکند، رهبر انقلاب این را منع کردند، کسی که در دل این نظام هست، باید خودش را در دل نظام، پویا نگه دارد. هرکس از نظام فاصله بگیرد، خود به خود حذف می‌شود. خروج از یک قالب و خروج از سیستم موجب حذف افراد خواهد شد. این خود افراد هستند که تصمیم می‌گیرند حذف شوند. اگر کسی خارج از سیستم حرکت کند، نمی‌شود او را با سابقه و حرف در یک سیستم حفظ کرد.