نگاه سوم- روزنامه‌نگاری را حدود ۵۰ سال پیش، با نشریه فردوسی آغاز کرد و حضور مستمر او به عنوان عضوی از تحریریه، از سال ۱۳۵۰ با سرویس شهرستان‌های روزنامه اطلاعات آغاز شد و پس از اتمام دوره سربازی‌اش و آمدن به تهران، خیلی زود مورد توجه سردبیران روزنامه اطلاعات واقع شد. کارنامه مطبوعاتی احمد دریایی، پر است از نقاط درخشان و ماندگار و یکی از آنها سردبیری هفته‌نامه «هدف» است که به همت او از هفته‌نامه‌ای گم‌نام به نشریه‌ای پویا و پرتیراژ تبدیل می‌شود.

بعد از هدف، دریایی سراغ هفته‌نامه «آیینه» رفت و دو سال سردبیری این نشریه را بر عهده گرفت. فعالیت او در آیینه، مصادف شد با راه‌اندازی روزنامه همشهری و او پس از تغییر کادر این روزنامه، یکی از اعضای شورای سردبیری شد.

فشار کار و سختی فراوانی که دریایی طی سال‌ها کار مطبوعات متحمل شده بود، نتیجه‌اش را این اواخر نشان داد او دچار بیماری آلزایمر شدیدی شد و این اواخر حتی نزدیکانش را به یاد نمی‌آورد.

چندی قبل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از او به عنوان یکی از پنج روزنامه‌نگار برتر تقدیر کرد. احمدرضا دریایی که در سال‌های فعالیت همشهری، همواره یکی از ارکان موثر این روزنامه بوده است، غروب سیزدهم فروردین در سن ۶۷ سالگی درگذشت. یادش گرامی.