غلامرضا مصباحی‌مقدم روز چهار‌شنبه با حضور در فرمانداری تهران نسبت به ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.

به گزارش ایسنا، این عضو مجلس هفتم پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان هستم». در پاسخ به این پرسش که در صورت حضور در مجلس مهم‌ترین اولویت شما چیست، گفت: کنترل تورم مهم‌ترین اولویت است و پس از آن ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از همه کسانی که در سطوح مختلف جامعه ما دچار محرومیت شده‌اند، در نظر داریم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس هفتم در مهار تورم ناکام بوده است، تاکید کرد: مجلس هفتم را به دو دوره تقسیم می‌کنم: دوره دو ساله اول و دوساله آخر. دوره دو ساله اول مجلس در مهار تورم موفق بود و در آن نرخ تورم از ‌٢/١٥ به ‌٣/١٠ در فروردین ‌٨٥ رسید. در دوره دوم و ورود دولت آقای احمدی‌نژاد با توجه به شوق خدمت فوق‌العاده دولت، راه غلط طی شد و تزریق نقدینگی به شدت انجام گرفت و با مخالفت ما نیز روبه‌رو شد؛ اما مجلس به هرحال به نظر دولت اعتماد کرد و در نهایت تورم ایجاد شد. امروز هم راه‌های مهار تورم را به دولت پیشنهاد کرده‌ایم و امیدواریم حتی در ماه‌های باقی مانده از عمر این مجلس دولت در این مورد خردمندانه عمل کند و بتواند تورم ایجاد شده را برگرداند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: در دوره اول کاهش ‌٥‌درصد در نرخ تورم چیز کمی نبود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: احتمالا مجلس آینده مجلس قوی‌تر و البته کارشناسی‌تری خواهد بود. اگر چنین باشد، یک مجلس دارای کارشناسان قوی می‌تواند در مقابل پیشنهاداتی که منجر به آثار نامبارک می‌شود، بایستد. وی خاطرنشان کرد: حتما می‌دانید که این روزها نیز مجلس هفتم در مقابل بعضی از پیشنهادهای دولت مقاومت کرد و این مقاومت نشان‌دهنده «وجود رگه‌های قوی کارشناسی» در همین مجلس است؛ اما انتظار داریم مجلس بعدی قوی‌تر از این مجلس باشد.

مصباحی‌مقدم درباره پیش‌بینی از ترکیب مجلس آینده گفت: معتقدم مجلس آینده کارشناسانه‌تر از مجلس امروز است. این نماینده مجلس گفت: عملکرد مجلس هفتم را مثبت می‌دانم؛ اما نه در حد انتظارات خودم. انتظارات من بیش از این بود. شاید مجلس می‌توانست بیش از دو برابر آن‌چه امروز کار کرده است، کار کند و به مردم خدمت کند.