خبرنگاران در تالار وحدت جایی ندارند

ارکستر ملی شب گذشته اولین اجرای خود را در حالی برگزار کرد که خبرنگاران با ناراحتی ناشی از بی‌احترامی به آنها نظاره‌گر اجرای آن بودند. به گزارش فارس، ارکستر ملی شب گذشته برخلاف اجراهای قبلی‌اش که همیشه راس ساعت شروع می‌شود، به‌دلیل دیر تمام شدن برنامه قبلی در تالار با نیم ساعت تاخیر اجرای خود را آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، در زمانی که اعضای ارکستر در حال نشستن بر جایگاه‌شان برای نواختن بر سازهایشان بودند، تیم خبرنگاران در راهروهای تالار به دلیل عدم هماهنگی تیم اجرایی جشنواره موسیقی فجر، در حال مذاکره و بحث با مسوولان برای در نظر گرفتن جایگاهی برای آنها برای تهیه گزارش بودند، چرا که آنها نه جایگاه ویژه را (که همیشه مسوولین تالار وحدت در اختیار خبرنگاران برای اجرای برنامه‌ها قرار می‌دادند) در اختیار داشتند و نه ردیف ۱۳ و ۱۴ تالار که در طول برگزاری جشنواره‌ها متعلق به خبرنگاران بود. در صورتی که در دیگر تالارها و حتی دوره‌های قبلی همه با کارت‌هایی که از قبل صادر شده بود، می‌توانستند به راحتی سر جایگاه‌های خود بنشینند، اما این‌بار این ردیف‌ها به افراد دیگری غیر از خبرنگار اختصاص یافته بود و همه کارت به دست منتظر بودند تا بالاخره جاهای خالی تالار (متعلق به افرادی که بلیت خریداری کرده بودند) به خبرنگاران داده شد. در همین حین، ارکستر ملی قطعه بی‌کلام رنگ همایون را نواخت و با تشویق مردم رشید وطن دوست به صحنه آمد و قطعات آذری قرنفیل، ساری گلین و عزیز وطن را اجرا کرد. انتخاب این قطعات به خاطر آذری بودن فخرالدینی رهبر ارکستر انتخاب شده بود که ارکستر با صدای وطن دوست در این زمینه با تلاش‌های فراوان رهبرش همانند اجراهای قبلی خوش درخشید.

ارکستر بعد از اجرای یک قطعه بی‌کلام به همراه سالار عقیلی قطعات خاطره، شبگرد و دگر چه خواهی را اجرا کردند که در این بخش صدای سالار عقیلی خاطره دیگر اجراهای ارکستر را برای مخاطبان زنده کرد.

بعد از استراحت ۱۵ دقیقه‌ای، زمانی که ارکستر در حال آمدن به سن بود، برخی افراد که صندلی‌هایشان توسط خبرنگاران اشغال شده بود به تالار رسیدند و با بلند کردن خبرنگاران، بر جای خود نشستند!

در ادامه ارکستر ملی در بخش دوم قطعه‌ بی‌کلام همایون را نواخت و سپس قطعات شوق بهار، آیریلیق، آریای عسگر از اپرای آریشن مال الان به خوانندگی رشید وطن دوست اجرا و با آمدن سالار عقیلی به صحنه صبوری، رقص صبا، وای از شب من، با شباهنگ اجرا گردید. ارکستر ملی، با نواختن یک قطعه آذری و ای ایران شب گذشته صحنه تالار وحدت را ترک کرد تا امشب نیز برای کنسرت دوباره خود به صحنه بیاید.