با وجود ادامه اعتصاب گسترده فیلم‌نامه‌نویسان هالیوود، آکادمی اسکار فردا (پنجم دی ماه) برگه‌های رای‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار ۲۰۰۸ را برای اعضای خود می‌فرستد. به گزارش (ایسنا)، در حالی که فیلم‌نامه‌نویسان هالیوود و برخی از بازیگران و حتی نامزدهای احتمالی جوایز اسکار اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه‌ اعتصاب‌ها، برای برگزاری مراسم اسکار هیچ اقدامی نخواهند کرد و حتی در آن حضور نخواهند یافت، اما روز چهارشنبه طبق روال هر سال، آکادمی اسکار، برگه‌های رای‌گیری جهت انتخاب نامزدهای امسال را برای ۵۸۲۹ عضو خود میل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «سید گانیس»، رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا خطاب به ۱۱۴ عضو جدید آکادمی اسکار که امسال برای اولین‌بار به بهترین‌ها رای خواهند داد، ‌گفت: «آنچه را که می‌شناسید و عمیقا اطمینان دارید که بهترین است، انتخاب کنید. شما به نمایندگی آکادمی و برای جهان انتخاب می‌کنید.»

برگه‌های رای‌گیری اعضای آکادمی می‌بایست تا روز ۱۲ ژانویه بازگردانده شوند تا نامزدهای نهایی اسکار روز ۲۲ ژانویه اعلام شوند. سپس برگه‌های رای نهایی برای انتخاب برندگان سال ۲۰۰۸ روز ۳۰ ژانویه در اختیار اعضا‌ قرار می‌گیرد و تا روز ۱۹ فوریه باید بازگردانده شوند تا روز ۲۴ فوریه، معتبرترین جوایز سینمایی جهان به برندگان آن اهدا شود.