از بیست و پنجم آذرماه تا یکم دی‌ماه، ۱۲۰۷ عنوان کتاب در کشور منتشر شد. این کتاب‌ها در شمارگان ۵میلیون و ۲۳هزار و ۵۰۰جلد منتشر شد که شمارگان متوسط هر عنوان ۴۲۱۸ جلد بود. این ۱۲۰۷ عنوان در ۹۸۲هزار و ۱۶۳صفحه انتشار یافت و هر کتاب به طور متوسط در ۲۲۹صفحه منتشر شده است.

در هفته‌ای که گذشت از میان ۱۲۰۷ عنوان کتابی که به چاپ رسیده، ۴۹۷عنوان (۴۱درصد) چاپ نخست و ۷۱۰عنوان (۵۹درصد) چاپ مجدد، ۹۵۳عنوان (۷۸درصد) تالیف و ۲۵۴عنوان (۲۲درصد) ترجمه بوده است. در این هفته، بیشترین کتاب‌ها با ۲۲۷عنوان (۱۹درصد) در موضوع علوم‌اجتماعی منتشر شد و پس از آن به ترتیب موضوع‌های ادبیات با ۲۲۰عنوان (۱۸درصد)، علوم عملی با ۱۶۰عنوان (۱۴درصد)، علوم طبیعی و ریاضیات و دین هر کدام با ۱۴۱میلیون (۱۱درصد)، زبان با ۹۱عنوان (۸درصد)، تاریخ و جغرافیا و کلیات هر کدام با ۶۹عنوان (۶درصد)، فلسفه با ۵۰عنوان (۴‌درصد) و هنر با ۳۹عنوان (۳درصد) قرار گرفته‌اند.

از میان ۱۲۰۷عنوان کتابی که در هفته گذشته منتشر شد، ۱۴۲عنوان (۱۲درصد) برای کودکان و نوجوانان و ۳۶۹عنوان (۳۱درصد) به کتاب کمک‌درسی و آموزشی اختصاص داشته است.

کتاب «مجموعه کامل خلاصه دروس پرستاری» از نشر تحفه انتشارات بشری با بهای ۲۵۰هزار ریال گران‌ترین و کتاب «مکانیک ماشین‌های ساده، انرژی» از انتشارات قدیانی، با بهای ۱۷۵۰ریال ارزان‌ترین کتاب این هفته بود.