پارک جنگلی نمک آبرود
این پارک بیش از 200هکتار مساحت دارد و مانند سایر پارک‌های جنگلی، درختان خودرو و انبوهی را در خود جای داده است. گونه‌های مختلف گیاهان شمشاد آن بیش از 700سال برآورد گردیده است. پارک نمک‌آبرود با طبیعت بکر و وحشی، ضمن حفظ سیستم‌های اکولوژیکی به عنوان یکی از پارک‌های جنگلی زیبای جهان محسوب می‌شود.

دریاچه ولشت
این دریاچه در جنوب غربی چالوس و شمال شرقی منطقه کلاردشت در میان دره‌ای عمیق قرارگرفته است. وسعت آن حدود 15 هکتار و عمق متوسط آن 20متر می‌باشد. حجم آب دریاچه حدود سه‌میلیون متر مکعب برآورد شده و شیرین است و به همین دلیل نیز مامن پرندگان مهاجر، ماهی و سایر آبزیان است. دسترسی به دریاچه از طریق مرزن‌آباد و سمت غربی جاده چالوس امکان‌پذیر است.

دریاچه سد دریوک
این دریاچه که حدود یک هکتار وسعت دارد، روبه‌روی دره ولی‌آباد هزارچم و در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است. عمق آن حدود ۵متر است و آبی شیرین دارد. اطراف آن را مراتع و مرغزار احاطه کرده است. به همین جهت این دریاچه مامن و زیستگاه پرندگان بومی و وحوش است.

مرداب کندوچال
این مرداب در میان جنگل انبوه «فی‌ین» چالوس قرار گرفته است. این تالاب یک هکتار وسعت و حدود 4 تا 5 متر عمق دارد. آب آن از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود و شیرین است. غیر از درختان جنگلی که دور تا دور آن را فرا گرفته‌اند، پیرامون و سطح مرداب نیز پر از نی و گیاهان مردابی است. این تالاب در ارتفاع 730متری دریا قرار گرفته است و مامن پرندگان و آبشخور وحوش است.
منبع: دانشنامه ویکی پدیا