80درصد زندانیان کشور معتادند

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه ۸۰ درصد زندانیان کشور معتاد هستند، گفت: وقوع قتل در ابتدای دهه ۸۰ دو هزار نفر بود که در ابتدای دهه جاری ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در ملاقات با سرلشگر «ولادیمیر الکساندرویچ کولولتسوف» وزیر کشور روسیه گفت: کشور شما در زمان فروپاشی شوروی، خطر مواد مخدر را تا این اندازه احساس نمی‌کرد و من از شنیدن گزارش آقای ایوانف مبنی بر وجود بیش از ۸ میلیون نفر معتاد در کشور روسیه، متاثر شدم. رییس پلیس کشور، به مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان نیز به عنوان یکی از مشکلات جهانی اشاره کرد و اظهار کرد: وجود ۳ میلیون مهاجر غیرقانونی و قانونی، بخشی از مشکلات ما است.

کاهش ۵۰ درصدی خفت‌گیری در تهران

همچنین سردار حسین ساجدی‌ نیا، فرمانده انتظامی تهران‌بزرگ در سخنانی از کاهش زورگیری در پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش و فروشندگان موادمخدر، سارقان و زورگیران در اولویت اول تا سوم مطالبات مردمی است، گفت: بحث امنیت‌اخلاقی و پوشاک نیز یکی از دغدغه‌های مردم است.

ساجدی نیا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران برگزار شد، گفت: در پی محارب نامیدن زورگیری با سلاح‌سرد، شاهد کاهش ۵۰ درصدی جرائم زورگیری و خفت‌گیری در تهران بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران‌بزرگ با بیان اینکه تعدادی کمتر از ۱۰ تن زورگیرهستند و مابقی در زندان به سر می‌برند، گفت: جرائم خشن همچون قتل، زورگیری، ایجاد رعب و وحشت و... در سال جاری به یک‌دوم کاهش یافته است.