غلامحسین الهام اندکی بعد از احراز پست سخنگویی دولت فعال شده و در تازه‌ترین اظهاراتش به دفاع از پاستورنشینان و توضیح چرایی برخی تغییرات در دولت پرداخته است. وی در سخنان خود علت برکناری برخی وزیران و تغییرات در دولت را با استناد به فلسفه ملاصدرا و حرکت جوهری مدنظر این اندیشمند تشریح کرد. الهام همچنین معتقد است که «ناکارآمد» نشان دادن دولت محمود احمدی‌نژاد جفا به تاریخ و همچنین کسانی است که «فتنه» را خاموش کردند. چندی پیش نیز محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور با دیدگاهی مشابه این گونه اظهار‌نظر کرد که «خداوند به وسیله انتخابات ۸۸ و پیروزی آقای احمدی‌نژاد گام اول را در خاموش کردن فتنه برداشت.» الهام که در جمع روسای مراکز روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی سخن می‌گفت، اظهار کرد: به هر حال این دولت در درون نظام و بر آمده از نظام و انقلاب است و اگر بخواهیم حذف یا تحریفش کنیم و آن را ناکارآمد نشان دهیم، این خود جفای به تاریخ این کشور و جفا در حق کسانی خواهد بود که فتنه ۸۸ را خاموش کردند؛ یعنی ملت بزرگ ایران.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: کسانی که بخواهند از چهره بازیگران اصلی فتنه غبارزدایی کنند و آنان را مجددا احیا نمایند، به همان دامی گرفتار می‌شوند که بازیگران فتنه به آن گرفتار شدند و به یقین از حافظه ملت پاک نخواهد شد و این ملت از هر چه بگذرد از اهانت به اباعبدالله الحسین(ع) نخواهد گذشت.

الهام با اشاره به برخی انتقاداتی که به دولت می‌شود، ادامه داد: کسانی که این شبهات را ایجاد می‌کنند، خطابشان به دولت نیست و می‌خواهند اساس کل نظام را زیر سوال ببرند که این خیانت به نظام، مردم و تاریخ کشور است. رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در ادامه تصریح کرد: من موج نقدهای یک سویه از دولت را هر روز شاهدم و این مسیر، مسیری است که می‌خواهند بقبولانند یک اشتباه صورت گرفته است.

واکنش به تغییرات دولت

در همین حال، سخنگوی دولت در اظهار نظر دیگری در حاشیه همایش سالروز تنقیح هسته گزینش به فرمان امام راحل درباره اینکه آیا تغییرات در مجموعه هیات دولت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر ‌گفت: اساس و بنیاد عالم بر تغییر و حرکت است و این در نظریه حرکت جوهری ملاصدرا نیز به وضوح بیان شده است.

خبرگزاری فارس که این اظهار نظر الهام را منتشر ساخته در کنار آن گزارش داده است که برخی اخبار از ادامه تغییرات در مجموعه هیات دولت و وزرا حکایت دارد.