دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در واکنش به استقرار سامانه موشکی پاتریوت در ترکیه گفت: آمریکا با تحریک کردن ترکیه، ناامنی را در منطقه گسترش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر صفوی در نشستی خبری اظهار کرد: امنیت منطقه جنوب غرب آسیا که شامل کشورهایی چون پاکستان،‌ افغانستان،‌ ترکیه، سوریه، لبنان،‌ فلسطین اشغالی و عراق می‌شود، به هم پیوسته است. وی با بیان اینکه «تغییر و تحولات کشورهایی چون سوریه، ترکیه و حتی یمن در امنیت منطقه تاثیرگذار است»، تصریح کرد: در این راستا بازیگر اصلی در مقیاس جهانی، آمریکا است و در مقیاس منطقه‌ای، ایران،‌ ترکیه، عربستان و عراق بازیگران اصلی در منطقه هستند. آمریکا با حضور در منطقه خلیج‌فارس و با دخالت‌های نابجای خود در سوریه و دیگر کشورها و تحریک برخی از آنها مانند ترکیه، ناامنی را در منطقه گسترش می‌دهد.

صفوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۲۰۵۰ منطقه خلیج‌فارس کانون توجه و رقابت درون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد و این امر مساله اساسی امنیت و توسعه کشورهای پیرامونی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی با اشاره به کشورهای جنوبی خلیج‌فارس، گفت: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به غیر از ایران در ده سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار قرارداد خرید سلاح، انبار و ذخیره و هزینه کرده‌اند و ما می‌دانیم که سلاح‌های خریداری شده برای آزادی قدس و مقابله با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه این پروژه آمریکایی یا صهیونیستی است که صورت گرفته است.