احمد خاتمی: فضای انتخاباتی باز باشد اما فتنه‌گران نیایند

خطیب جمعه تهران پاسخ مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی به غزه را دندان شکن خواند و گفت: روز رژیم صهیونیستی تبدیل به شام تار شده تل آویو به شهر اشباح تبدیل شده است، ما خدا قوت به مقاومت فلسطین می‌گوییم و می‌‌گوییم که شما می‌توانید رژیم صهیونیستی را به خاک سیاه بنشانید. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: رژیم استکباری آمریکا از جنایت اسرائیل در غزه حمایت کرده و می‌گوید این حق اسرائیل است. حق در تفسیر رییس‌جمهور خبیث آمریکا واژگون تفسیر شده و باطل را حق می‌بیند. این حق آمریکا است که پیوسته مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را یک عبادت بدانند. خطیب جمعه تهران گفت:‌ موضع جمهوری اسلامی همان موضع گذشته و تغییر ناپذیر است. این ملت در برابر خوی استکباری آمریکا تا آخر ایستاده و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا طی سخنانی گفت: آنچه برای ما باید مهم باشد حضور باشکوه انتخاباتی است.

وی افزود: این همان چیزی است که نظام ما را بیمه کرده و خواهد کرد. باید فضا برای همه آنها که می‌خواهند داخل نظام فعالیت کنند و قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باز باشد.

وی ادامه داد:‌ این به معنای آن نیست که ساختار شکنان و فتنه‌گرانی که در سال ۸۸ طلایی‌ترین فرصت این نظام را سوزاندند، وارد عرصه شوند. عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنها چراغ سبزها به بیگانگان نشان دادند. تصورشان این است که مردم یادشان رفته است. مگر مردم تهران یادشان می‌رود که از خرداد تا شهریور چه ناامنی در تهران به وجود آوردند. اینها با این تصور که مردم یادشان رفته است طلبکارانه می‌خواهند وارد میدان شوند، بدون اینکه کمترین عذرخواهی از ملت داشته باشند. با کمال پررویی و کمال بی‌پروایی می‌گویند ارزشی‌ها عذرخواهی کنند، ارزشی‌ها عذرخواهی کنند یا شما که چراغ سبز به انگلیس و آمریکا نشان دادید؟ وی خاطرنشان کرد: به صراحت می‌گویم حضور سلایق گوناگون آری اما حضور فتنه‌گران و کودتاچیان مخملی هرگز. یک راه باقی است و آن راهی است که خدا باقی گذاشته و عذرخواهی از پیشگاه این ملت و امام این امت مقام معظم رهبری است.