با ورود مشاور الیور استون به ایران مخالفت شد

فارس- «محمدرضا اسلاملو» از مخالفت وزارت امور خارجه با ورود «میشله نیکلسون» مستندساز آمریکایی و مشاور تبلیغاتی «الیور استون» به ایران خبر داد.

«محمدرضا اسلاملو» گفت: متاسفانه به دلیل مخالفت با ورود میشل نیکلسون مستندساز آمریکایی که قصد ساخت مستندی در مورد رییس جمهورمان را دارد، ورود ایشان به تعویق افتاد.

وی که به عنوان تهیه‌کننده محلی قرار است با پروژه این فیلمساز همکاری کند، ضمن انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه در مورد عدم صدور روادید برای این فیلمساز گفت: با وجود اینکه این فیلمساز بارها در سخنان خود گفته که با ساخت این مستند قصد نزدیک کردن دو ملت ایران و آمریکا را دارم و در آخرین مکاتبات خود نیز آمادگی کامل خود را برای ورود به ایران و شروع کار اعلام کرده متاسفانه همچنان مشکلاتی در راه ورود ایشان به ایران وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه شبکه‌ها و سایت‌های معاند مثل بی‌بی‌سی فارسی بدون این که حتی یک نماینده در ایران داشته باشند همیشه فیلم‌های جدید و درجه یکی از کشور ما و حتی مصاحبه با بالاترین مقامات ما را نیز در آرشیوهای خود دارند، اما نمی‌دانم چرا با ورود این خانم که قصد دارد چهره واقعی کشورمان را به جهان معرفی کند مخالفت می‌شود. درست است که آمریکایی‌ها به علت لجبازی با دولت ما و ترس از این که دروغ‌هایشان فاش شود به هنرمندان ایرانی اجازه ورود به کشورشان را نمی‌دهند، اما نمی‌دانم وقتی که موضع بر حقی داریم، چرا باید از ورود این فیلمساز به کشور ما جلوگیری شود؟

اسلاملو تصریح کرد: بسیاری از مستندسازان و خبرنگاران خارجی که دشمنی آنها با ایران از قبل مشخص بود مثل خانم امان‌پور بارها به ایران آمد و فیلم‌های بسیار زیادی ساخت که وجهه ما را در خارج از کشور تخریب کرد، اما وی هیچ مشکلی در ورود به ایران نداشت نمی‌دانم، حالا چرا باید این مشکل در راه کسی پدید بیاید که قصد دارد حقیقت مردم ایران را به جهان نشان دهد، البته عدم موافقت با ورود ایشان در حالی است که یک بار قبلا در مورد ورود ایشان هماهنگی‌هایی صورت گرفته، اما متاسفانه دوباره با ورود ایشان مخالفت شده است.