پشت صحنه - ۳ دی ۸۷

هیات‌مدیره جدید کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران انتخاب شدند. به گزارش ایسنا، در اولین جلسه پس از انتخابات این کانون که شب گذشته برگزار شد، منوچهر محمدی به عنوان رییس، محسن علی‌اکبری نایب رییس، علی معلم سخنگو و علی آشتیانی‌پور به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در راس یک هیات فرهنگی و هنری به منظور شرکت در هفته فرهنگی ایران و سوریه به دمشق سفر کرده است در سخنانی شدیداللحن به شدت از سینمای هالیوود انتقاد کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی سینمای ایران، اعلام کرد: محمدحسین صفار هرندی که در مراسم افتتاح هفته فیلم ایرانی در دارالاپرای دمشق سخن می‌گفت، تاکید کرد: آمریکایی‌ها پیش از هر حمله و تهاجمی، از هالیوود که در خدمت پنتاگون است، به عنوان طلایه‌داراستفاده می‌کنند.

وی گفت: ما حق داریم به آن نسل از سینماگران تکیه و افتخار کنیم که با فهم این مساله مهم در ساحت جهانی به عنوان سفیران اندیشه شرقی، دینی و ملی خودشان از فضیلت‌هایی که در منطقه خاورمیانه و آسیا نهفته است، در برابر اندیشه‌های غربی دفاع می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: حربه آمریکا، صهیونیسم و غرب در زمینه معرفی مسلمانان به عنوان تروریست ناکارآمد است. وی یکشنبه شب نیز در کنفرانس مطبوعاتی که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد، افزود: آنان بعد از ۱۱ سپتامبر کوشیدند مسلمانان را تروریست معرفی کنند که این اقدام خبیثانه دیگر کارآیی خود را از دست داده است.

در سی و دومین نشست عصر شعر و ترانه (گردهمایی شاعران و ترانه‌سرایان)که در سالروز درگذشت ناصر عبداللهی برگزار می‌شود، ترانه شنیده نشده‌ای از این خواننده برای اولین بار پخش می‌شود.

اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد، در این برنامه که با حضور بنیامین بهادری و مهدی مقدم همراه خواهد بود فرمان فتحعلیان نیز به یادبود او به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

در این برنامه علاوه بر سخنرانی رضا مهدوی مهمانان سرشناسی هم حضور خواهند داشت که برخی از آنها عبارتند از محمد علی شیرازی، اکبر آزاد، افشین سرفراز، سید فرید احمدی، غلام علمشاهی (تهیه‌کننده آثار عبداللهی) و مهدی کاشی(مدیر برنامه‌های او).

این برنامه سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود.