باراک اوباما:
اعتماد به تغییرات
کتاب جدید باراک اوباما با نام «تغییراتی که می‌توان به آن‌ها اعتقاد داشت» به زودی به چاپ می‌رسد.

اوباما که علاوه ‌بر سیاست، دستی هم در نویسندگی دارد، پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شاهد افزایش چشمگیر فروش کتاب‌هایش بوده است. به گزارش روزنامه‌ اسکاتس‌من، انتشارات کانونگات بوکز اسکاتلند با خریداری حق انتشار اثر جدید اوباما، روز یازدهم دسامبر، آن را وارد بازار کتاب خواهد کرد. براساس این خبر، این کتاب نگرش اوباما به آمریکا و خطوط اصلی ایده‌های او را برای حل مشکلات اقتصادی، انرژی، سیاست خارجی و بهداشت این کشور به‌تصویر کشیده است. اوباما تاکنون دو کتاب‌ «رویاهایی از پدرم» و «بی‌باکی امید» را منتشر کرده است.
پانته‌آ بهرام:
«شکار روباه»


پانته‌آ بهرام که این روزها سرگرم تمرینات نمایش «شکار روباه» به نویسندگی و کارگردانی دکتر علی رفیعی است، ترجیح می‌دهد بیشتر وقت خود را صرف این نمایش کند. این بازیگر تئاتر و سینما گفت: کار کردن با دکتر رفیعی اتفاقی افتخارآفرین برای من است. در این سال‌ها بسیار علاقه‌مند بودیم که با هم کار کنیم که نشد و خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد. بهرام که در نمایش جدید علی رفیعی نقش «بیوه جهانسوز» را بازی می‌کند، درباره احتمال حضورش در دیگر پروژه‌های تئاتری گفت: نمایش «شکار روباه» کار سنگینی است و ترجیح می‌دهم بیشتر وقت خود را به آن اختصاص بدهم و بعید می‌دانم بتوانم در نمایش دیگری بازی کنم.
چارلیز ترون:
سفیر صلح سازمان‌ ملل


«چـارلیـز تــرون»، بازیگـــر آفریقایی‌الاصل برنده‌ اسکار به ‌عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شد.
«چارلیز ترون» ۳۳ ساله که در سال ۲۰۰۳ برای بازی در فیلم «هیولا» موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر زن شد، دیروز با وظیفه مبارزه با خشونت علیه زنان به‌عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شد. سفیران صلح که اکنون تعداد آنها به ۱۰ نفر رسیده است، بیشتر از چهره‌های سرشناس جهان ادبیات، سینما، موسیقی و ورزش هستند که با هدف گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان ملل در سراسر جهان برگزیده می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «ترون» که در فیلم‌هایی چون «حرفه ایتالیایی» و «کشور شمالی» خوش درخشیده است، در امور خیریه نیز دست دارد و اخیرا در مناطق دورافتاده کشورش آفریقای جنوبی مراکز پزشکی سیار دایر کرده است. از دیگر سفیران صلح سازمان ملل می‌توان از «جورج کلونی»، «مایکل داگلاس» و «پائولو کوئیلیو» نام برد.