معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح که پیش‌تر طی اظهار نظری، تعرض به ایران را آغاز یک «جنگ جهانی» دانسته بود، دلیل این امر را وجود پتانسیل‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران و اراده آن برای پاسخگویی به دشمن عنوان کرد. سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران درباره مسایل مختلفی نظیر تبعات تعرض به ایران، بحث‌های مربوط به بستن تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی و توافقنامه امنیتی میان دو کشور آمریکا و عراق صحبت کرد. وی درباره اظهارنظر پیشین خود مبنی بر اینکه «تعرض به ایران آغاز جنگ جهانی خواهد بود»، گفت: پتانسیل موجود در جمهوری اسلامی امروز با پتانسیل موجود در هیچ‌یک از کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست، همچنین اراده‌ای که در جمهوری اسلامی برای پاسخگویی به دشمن هست‌، در هیچ یک از کشورهای پیرامون وجود ندارد، نه تنها در کشورهای پیرامونی بلکه در سراسر عالم این اراده در واحدهای سیاسی مشاهده نمی شود.

جزایری درباره بحث‌های مربوط به بستن تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی در صورت عملی شدن تهدیدات، گفت: رویکرد جمهوری اسلامی یک رویکرد دفاعی و مبتنی بر صلح است، این حقیقتا شعار نیست و در طول ۲۹ سال عمر جمهوری اسلامی، تهران این مساله را همواره نشان داده است. بروز و ظهور سیاست‌های نظامی ما مبتنی بر دفاع است، بنابراین اصل بر باز نگه داشتن همه آبراه‌ها از جمله آبراه تنگه هرمز است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بدیهی است اگر هجمه‌ای صورت بگیرد، ایران قادر خواهد بود که هر نوع عکس‌العمل لازم را در ارتباط با تنگه هرمز داشته باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز ما در شرایط تهدید به ویژه تهدید نظامی و فرهنگی به سر می‌بریم، تصریح کرد: بزرگترین باندهای عملیات روانی را علیه ما متمرکز کرده‌اند . صدها و هزاران اتاق فکر و کمیته‌های عملیات روانی روی اجزای مختلف جمهوری اسلامی کار می‌کنند و سندهای این‌ها موجود است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه عرصه خبر، عرصه حساسی است، ‌تاکید کرد: هر چقدر یک موسسه بتواند بر عمق پیچیدگی‌ها و حرفه‌ای‌گری‌های خود در این حرفه بیفزاید، باز هم جای کار دارد، چرا که این عرصه‌ای است که نمی‌توان پایانی برای آن متصور شد.وی ادامه داد: خوشبختانه شاهدیم که امروز مثل دهه قبل نیست که تنها یک خبرگزاری داشته باشیم و کل این عرصه در اختیار آن باشد، درحالی که برخی خبرگزاری‌ها از نظر عده قابل مقایسه با ایسنا نیستند، ولی این‌طور نیست که بتوان نمره بالاتر به آنها داد. معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، ورود سیستم‌ها و رسانه‌های جدید در عرصه خبر را با برکت دانست و در عین حال خاطر نشان کرد: البته این، شرط‌هایی هم دارد؛ آن شرط هم این است که قواعد و حرفه‌ای‌گری لازم را در این عرصه‌ای که جای حرفه‌ای‌هاست داشته باشند و دوم اینکه از قبل، تمهیدات لازم را برای ورود به این عرصه از لحاظ سیاسی برای خودشان تعریف کرده باشند.جزایری با بیان اینکه کار خبری، سیاسی و اجتماعی کردن بدون شناخت درست از پیرامون، معلوم نیست به کجا ختم شود، افزود: پیشتر در دانشگاه‌ها تدریس می‌کردند که خبر و خبرنگار بی‌طرف است، ولی در عمل باید بی‌طرفی را تعریف کرد و گرنه معلوم نیست خبرنگاران و رسانه‌های ما از کجا سر در بیاورند. بخشی از مشکلاتی هم که در این زمینه به وجود می‌آید ناشی از غفلت و بی‌توجهی است.