مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با اصرار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بر مصوبه قبلی مجلس در خصوص یکی از ایرادات شورای نگهبان به طرح ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، این طرح جهت تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود. سیروس برنا مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به دستور جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این جلسه طرح الحاق یک تبصره به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل اعاده شده از شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون اجتماعی برای تامین نظر شورای نگهبان در یک مورد ایراد این شورا را برطرف کردند و در یک ایراد دیگر بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند. وی افزود: شورای نگهبان در نظر خود اعلام کرده بود که آیا ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل شامل مشاغل آموزشی هم می‌شود یا خیر که اعضای کمیسیون اجتماعی در بررسی خود مشاغل آموزشی را از این امر مستثنی کردند و این ایراد شورای نگهبان را برطرف کردند.

نماینده بروجن ادامه داد: شورای نگهبان همچنین در ایراد دیگری اعلام کرده بود، شمول این طرح به اعضای شورای نگهبان مغایر با اصل ۱۴۱ قانون اساسی است که نمایندگان در بررسی خود بر نظر قبلی خود در خصوص این ایراد تاکید کردند و مقرر شد این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به بررسی لایحه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اعاده شده از شورای نگهبان اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اهمیت موضوع، این لایحه با حضور نماینده شورای نگهبان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نتیجه بخشی از مواردی که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته بود، اصلاح شد.