دنیای اقتصاد - امیر میرزایی حکمتی که چندی پیش به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا و عضویت در CIA بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. در همین حال وزیر اطلاعات یکشنبه شب از بازداشت چند جاسوس دیگر خبر داد که هدف آنها اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا در انتخابات نهمین دوره مجلس بوده است. به نظر می‌رسد جاسوس‌های دستگیر شده همان افرادی باشند که باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیما) یک روز قبل به نقل از یک مقام اگاه امنیتی درباره آنها نوشته بود: ۴ تن از عواملی که در حال طراحی شبکه‌ها و اجرای سازو‌کار‌هایی برای انجام اقدامات ضد امنیتی در آستانه انتخابات بودند، شناسایی و بازداشت شده‌اند. این خبرها در حالی منتشر می شود که ماه گذشته نیز سخنگوی قوه قضائیه از ارسال پرونده ۱۷ جاسوس آمریکا و اسرائیل به دادگاه خبر داده بود.

در تازه‌ترین تحول اما، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، امیر میرزایی حکمتی را در رابطه با همکاری با دولت متخاصم و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) و همچنین تلاش برای متهم سازی ایران در تروریسم، محارب و مفسد فی‌الارض شناخته و برای وی حکم اعدام صادر کرد. به گزارش فارس، امیر میرزایی حکمتی فرزند علی متولد ۱۹۸۳ میلادی اهل ایران، مقیم آمریکا ایالت میشیگان است که چندی پیش به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا و سرویس جاسوسی CIA علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده بود. بر اساس این گزارش، در دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، کیفرخواست متهم توسط آقای قطبی نماینده دادستان قرائت شد؛ این کیفرخواست بر اساس گزارش‌های مدیرکل حقوقی و قضایی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و اقاریر خود متهم تنظیم شده بود. در این کیفرخواست بر همکاری حکمتی با دولت متخاصم آمریکا و سرویس جاسوسی CIA علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید شده بود.در این دادگاه پس از قرائت کیفرخواست، متهم خود را معرفی و سپس در برابر سوالات قاضی صلواتی از خود دفاع کرد و ضمن اقرار به انگیزه خود برای نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سازمان جاسوسی سیا اظهار کرد: من در این ماموریت فریب سازمان جاسوسی آمریکا را خوردم و هرچند با ماموریت نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به منبع خبری برای CIA وارد ایران شده بودم، اما شخصا قصد ضربه زدن به ایران را نداشتم. چرا که قصدم این بود که در ایران زندگی کنم و به آمریکا برنگردم.

دستگیری مجریان طرح آمریکایی اخلال در انتخابات

در عین حال، وزیر اطلاعات نیز با اشاره به دستگیری چند جاسوس گفت که «هدف این جاسوسان اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده است».به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در پایان جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه اشراف اطلاعاتی خوبی بر فعالیت‌های جاسوسان دستگیر شده داشتیم، افزود: برنامه ما براساس کامل شدن اطلاعات درباره فعالیت‌های این مجموعه و شناسایی نوع ارتباطات افراد و سپس دستگیری آنها بود.وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده به دنبال اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا در روند انتخابات مجلس نهم از طریق شبکه‌های مجازی و اجتماعی بودند، خاطرنشان کرد: جاسوسان دستگیر شده از طریق فضای مجازی با خارج از کشور ارتباطاتی داشتند که بعد از کامل شدن اطلاعات درخصوص اقدامات آنها، اقدام به دستگیری کردیم.وزیر اطلاعات تصریح کرد: جاسوسان دستگیر شده مجموعه قدرتمند و مهمی نبودند که بتوانند کاری انجام دهند. مصلحی در عین حال با تاکید بر اینکه بر همه اقدامات و حرکت‌هایی که از سوی این مجموعه در خصوص انتخابات انجام می‌شود، اشراف کامل داریم، مستندات به دست آمده از این افراد را قابل توجه دانست و گفت:‌ آنها در حال اجرای برنامه‌هایی برای انتخابات بودند.