سردار سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه گفت: برای مقابله با هر گونه تهدید و تجاوزی که حتی ممکن است به ذهن دشمن خطور کند، آماده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار جعفری با حضور در مرحله اصلی رزمایش «شهدای وحدت» نیروی زمینی سپاه، این رزمایش را تمرینی برای تاکتیک‌های نبرد نامتقارن به منظور جلوگیری از پیشروی دشمن در محورهای حیاتی و مهم دانست. وی افزود: این رزمایش حاصل ساعت‌ها کار و تلاش کارشناسی به منظور تمرین و اجرای نحوه مقابله بهتر علیه توان دشمن است و اینکه بتوانیم برتری فناوری دشمن را که به آن متکی است با تاکتیک، فکر و ایده‌های جدید تلفیق و خنثی کنیم.

فرمانده کل سپاه در خصوص پیام رزمایش شهدای وحدت نیز گفت: این رزمایش اعلام عزم و اراده راسخ و محکم پاسداران و بسیجیان در سراسر ایران اسلامی است و اینکه ما همواره برای مقابله با هر گونه تهدید و تجاوزی که حتی ممکن است به ذهن دشمن خطور کند، آماده‌ایم.

شلیک موشک‌ها و انهدام پهپادها

سردار حمید سرخیلی، سخنگوی رزمایش «شهدای وحدت» نیروی زمینی سپاه نیز در آخرین روز و همزمان با آغاز مرحله اصلی این رزمایش گفت: در مرحله اصلی این رزمایش یگان‌های زرهی، موشک‌هایی را به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کرده و پهپادهای دشمن فرضی نیز به پرواز درآمده و مورد هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار سرخیلی با اشاره به اقداماتی که در این مرحله صورت می‌پذیرد، گفت: در مرحله اصلی رزمایش یگان‌های زرهی و تکاور در ۵ مرحله مواضع دشمن فرضی را مورد هجوم قرار داده و دشمن را با آتش سنگین و پر حجم مواجه می‌کنند. وی افزود: در مرحله اصلی این رزمایش یگان‌های زرهی، موشک‌هایی را به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کرده، همچنین پدافند هوایی و موشک‌های دوش پرتاب با پشتیبانی آتش توپخانه بر علیه اهداف ارتفاع پست وارد عمل می‌شوند. وی همچنین با بیان اینکه این رزمایش تمرین جنگ ناهمطراز است، گفت: به همین علت تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بومی‌سازی شده در آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

سخنگوی رزمایش «شهدای وحدت» با بیان اینکه به منظور به‌کارگیری این تاکتیک‌های بومی شده نیاز به یکسری تجهیزات است، اظهار کرد: در این رزمایش تجهیزاتی مشاهده می‌شوند که در نگاه اول گمان آن می‌رود که این تجهیزات واقعى هستند در صورتی که «تجهیزات فریب» بوده و دارای قابلیت جابه‌جایى سریع است. وی همچنین اضافه کرد: در بعد استتار نوین نیز تورهای چند طیفی در این رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی گفت: در رزمایش «شهدای وحدت» از نفربر فوق سبک شنی دار، نفربر چرخدار و آمبولانس زرهی رونمایی شد که هر کدام از آنها قابلیت‌هاى بسیار تعیین‌کننده‌ای را در ماموریت‌های یگان‌های زرهی دارند.