نماینده ایران در آژانس اتمی گفت: در اولین هفته سال جدید میلادی با بازرس هسته‌ای ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار می‌کنم تا ترتیب سفر به ایران را هر چه زودتر بدهد. به گزارش «ایسنا»، علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس اتمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: به محض اینکه تعطیلات به پایان برسد با آقای هرمن ناکارتس دیدار و مقدمات بازدید آنها از ایران را فراهم می‌کنیم.

سلطانیه با بیان اینکه «تا جایی که به ما مربوط می‌شود تیم او می‌توانند هر وقت آمادگی داشتند بیایند» افزود : این ملاقات در هفته اول ماه ژانویه اتفاق می‌افتد و سفر به ایران نیز می‌تواند در اواخر همان ماه اتفاق بیفتد.

سلطانیه گفت: ایران با وجود «دلسردی»اش از اینکه بازرسان آژانس پیش از انتشار گزارش ماه نوامبر درباره فعالیت‌های هسته‌ای ما به ایران سفر نکردند، دعوت اولیه‌اش را مجددا تکرار کرده است. نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما بار دیگر تصمیم گرفتیم اراده سیاسی و حسن نیت‌مان را برای همکاری با آژانس به منظور نشان‌دادن شفافیت درباره ماهیت کاملا صلح‌آمیز فعالیت‌های‌مان نشان دهیم. سلطانیه افزود که مایل است سفر بازرسان به ایران تضمین کند که «اشتباهات قبلی تکرار نمی‌شوند و این پروسه بی‌پایان یک بار برای همیشه پایان یابد». نماینده ایران در آژانس اتمی همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، گفت: ما این بار می‌خواستیم نشان دهیم که آماده‌ایم هر گونه ابهامی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای مان را برطرف کنیم و به همین دلیل اکنون تصمیم گرفته‌ایم این دعوت را تکرار کنیم.