رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان احتمال منتفی شدن سوال از رییس‌جمهور، گفت: امضاهای طرح سوال از رییس‌جمهور در روزهایی که نمایندگان از احمدی‌نژاد ناراحت بودند جمع‌آوری شده است و برخی از این نمایندگان در شرایط کنونی طرح سوال را مصلحت نمی‌دانند و امضای خود را پس خواهند گرفت. روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ادامه داد: متاسفانه کسانی که طرح سوال از رییس‌جمهور را پیگیری می‌کنند بیشتر بر مبنای رفتار شخصی خودشان این کار را کرده‌اند و با توجه به ملاقات اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب، قطعا طرح سوال از رییس‌جمهور مورد رضایت مقام معظم رهبری نیست.

حسینیان گفت: فراکسیون انقلاب اسلامی مخالف طرح سوال از رییس‌جمهور است و به هیچ عنوان از این طرح حمایت نکرده و نمی‌کند. وی با بیان اینکه فراکسیون انقلاب اسلامی استراتژی مدارا با دولت را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ما می‌خواهیم دولت بیشتر به کارهای خدماتی و عمرانی خود برسد و در سال جهاد اقتصادی خدمتگزاری به مردم را شدت بدهد.

سوال از رییس‌جمهور کودتا نیست

در همین حال، علی مطهری نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین در واکنش به سخنان حسینیان گفت: ظاهرا آقای حسینیان تصورشان از سوال از رییس‌جمهور چیزی شبیه کودتاست و شاید ایشان سوال را با استیضاح اشتباه گرفته‌اند.

۲۰ نماینده امضای خود را پس گرفتند

از سوی دیگر محمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نیز با بیان اینکه یک لیست ۲۰نفره از نمایندگانی که امضای خود را از طرح سوال از رییس‌جمهور پس گرفتند در حال حاضر موجود است، گفت: زمینه پس‌گرفتن این طرح در مطهری نیز وجود دارد.

وی اظهارکرد: هیات رییسه مجلس به این نتیجه رسیده است که مطهری را برای انصراف از این طرح راضی کند و شرایط موجود را برای وی تبیین کند که برای این منظور

هیات رییسه، هفته گذشته با وی جلسه‌ داشت. این نماینده مجلس با بیان اینکه جلسات هیات رییسه مجلس با مطهری ادامه دارد، افزود: خرد و عقلانیت اقتضا می‌کند که انسان مصلحت‌های مهم‌تر را ببیند همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ممکن است کاری مصلحت باشد اما انجام آن باعث از بین رفتن مصلحت بالاتری شود.

ابطحی گفت: اگر مطهری به این اعتقاد برسد که مقام معظم رهبری نیز در شرایط فعلی به طرح سوال از رییس‌جمهور رضایت ندارند و آن را لازم نمی‌دانند، ابراز علاقه می‌کند که طرح خود را پس بگیرد.