دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته در ۸حوزه انتخاباتی به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد. پیش این وزارت کشور پیشنهاد داده بود که مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار شود که پس از تایید شورای نگهبان روز گذشته دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در این ۸حوزه به صورت الکترونیکی برگزار شد. در دور اول انتخابات مجلس در ۴ حوزه انتخابات (رشت-خمام، آبادان، قم و ملایر) به صورت تمام الکترونیکی برگزار شده بود.

در این دوره برای نخستین بار انتخابات در حوزه تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به‌صورت تمام الکترونیک، اقدام به اخذ رای کردند. آن‌طور که مقامات کشور اعلام کرده‌اند در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تایید هیات نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام شود. در همین ارتباط روز گذشته علیرضا فخاری، استاندار تهران اعلام کرد که حداکثر تا دو ساعت بعد از پایان رای‌گیری، آخرین نتایج به وزارت کشور برای اطلاع مردم اعلام خواهد شد‌. هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان نیز گفت: نتایج دور دوم انتخابات مجلس فورا اعلام می‌شود.  در دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همچون مرحله اول اثر انگشت برای رای‌دهندگان و عکس‌دار بودن شناسنامه برای رای دادن الزامی نبود‌. این انتخابات در ۲۲ حوزه انتخاباتی در ۱۵ استان برگزار شد.

در این مرحله از انتخابات، ۹۰ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند تا در نهایت، ۴۵ کرسی ساختمان بهارستان تعیین تکلیف و پرونده انتخابات مجلس دوازدهم بسته شود. درحوزه انتخابیه تهران در مرحله اول انتخابات، ۱۴ کاندیدا وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر بعدی نیز به مرحله دوم راه یافتند تا تکلیف ۱۶ کرسی باقیمانده، مشخص شود.  در دقایق اولیه آغاز رای‌گیری، رهبر انقلاب اسلامی رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت کردند. ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور هم روز گذشته با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان‌(عج) در شهرک صالح‌آباد واقع در جنوب غرب تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد. ابراهیم رئیسی بعد از شرکت در دور دوم انتخابات مجلس با بیان اینکه مجلس قوی در کنار دولت قوی می‌تواند ایران قوی را رقم زند، گفت: امیدوارم با رای مردم، مجلس قوی شکل گیرد؛ مجلس قوی می‌تواند قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کرده و ریل‌گذاری قوی برای کشور داشته باشد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز با حضور در شعبه اخذ رای در مسجد امام علی(ع) شهرستان پردیس رای خود را در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی ثبت کرد. او در همین حال گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه مسوولان در قوای مختلف با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند که بی‌شک اگر به دنبال ایجاد تحول و تغییر هستیم، نزدیک‌ترین پنجره برای دستیابی به این هدف، مشارکت در انتخابات است که همه سلایق، نگاه‌ها، گروه‌ها و افراد بتوانند در آن حضور داشته باشند. دیگر مقامات کشور نیز روز گذشته در کنار مردم در دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و رای خود را به نامزد مورد نظر ثبت کردند. دور اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند ماه برگزار شده بود‌.