روزنامه جمهوری‌اسلامی در بخشی از سرمقاله امروز خود با تیتر «یکدست‌سازی، انحراف از انقلاب» نوشته است: «در مسائل داخلی این روزها بعد از مشکلات مستمر و پایان‌‌ناپذیر معیشتی و اقتصادی، موضوع انتخابات از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. نوع برخورد با داوطلبان نمایندگی مجلس از یکطرف و انواع اظهارنظرهایی که بعضی از فعالان سیاسی درباره انتخابات مجلس و ساختار حکمرانی کشور می‌کنند از طرف دیگر، موضوعاتی هستند که اگر به آنها توجه و پرداخته نشود، آینده خطرناکی در انتظار کشورمان خواهد بود. به همین دلیل باید به این موضوع توجه ویژه شود و برای رفع این خطر تلاش فوق‌العاده‌ای به عمل‌ آید.»

روزنامه کیهان اما بیشتر تیترهای صفحه‌ یک خود را به تحلیل جنگ اسرائیل و غزه اختصاص داد و جز آن در مقاله‌ای از نقشه استعمار برای زنان گفته است: «سرمایه‌داران مرد برای توجیه استثمار زنان به عنوان کارگر کارخانه‌ها، شروع به استفاده از زبان حقوق زنان کردند و استدلال می‌کردند که ارائه شغل به زنان در کارخانه‌ها باعث ارتقای «برابری جنسیتی» می‌شود. آنها مدعی بودند که با فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای زنان، آنها را توانمند می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا از مردان استقلال پیدا کنند. این‌چنین بود که انقلاب صنعتی و تولید انبوه، پای زنان را به عرصه اشتغال بیرون از خانه باز کرد.»

روزنامه همشهری به تحلیل و نقد مصوبه مجلس در مورد سن بازنشستگی پرداخت و نظرات موافق و مخالف را آورد. به گفته یک مخالف: «نمایندگان مجلس در جلسه علنی یکشنبه ۲۸آبان، تمام اقدامات ناممکنی را که از ۲۰ سال پیش تحت عنوان اصلاح قانون تامین اجتماعی و اخیرا اصلاحات پارامتریک مطرح بوده، به تصویب رساندند. این بزرگ‌ترین ضربه‌ای بود که بعد از تصویب طرح شگفت‌انگیز واریز حق بیمه کارگران به سازمان امور مالیاتی به‌جای صندوق تامین اجتماعی همه را شگفت‌زده کرد.»