این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه به آمریکا توصیه می‌‌‌کنم برجام را احیا کند، گفت: «طبق ارزیابی ۲۰۱۳ مدیر اطلاعات ملی آمریکا، ایران نه بمب هسته‌‌‌ای دارد و نه تصمیمی برای ساخت بمب هسته‌‌‌ای گرفته است. این واقعیت به خاطر این است که ایران روی توافق با آمریکا برای رفع تحریم‌‌‌ها و پایبندی آمریکا به توافق حساب کرده بود. اکنون هم ایران برای احیای برجام آماده است، اما معلوم نیست که این وضعیت برای همیشه ادامه یابد. احیای برجام معتبرترین تضمین صلح‌‌‌آمیز ماندن برنامه هسته‌‌‌ای ایران است.» وی افزود: «توصیه دیگرم به آمریکا این است که موضوع عدم‌اشاعه سلاح‌‌‌های هسته‌‌‌ای و کشتارجمعی را با نیت خوب دنبال کند. سلاح‌‌‌های کشتار جمعی تهدید ثبات و امنیت جهانی هستند. ما وارد دورانی شده‌‌‌ایم که نگهداری و استفاده و تهدید به استفاده از سلاح‌‌‌های هسته‌‌‌ای به عنوان یک مشکل اصلی امنیت جهانی است. همه می‌‌‌دانند که در خاورمیانه این تنها اسرائیل است که بمب هسته‌‌‌ای دارد اما آمریکا در این مورد یک کلمه حرف نمی‌‌‌زند.

معتقدم آمریکا باید سیاست خاورمیانه‌‌‌ای خود را اصلاح کند. اساس مشکل بین ایران و آمریکا در مورد منطقه است و نه موضوع هسته‌‌‌ای. آمریکا از طریق اقدامات اقتصادی، سیاسی و نظامی با تمام توان در جهت انزوای منطقه‌‌‌ای ایران تلاش کرده و متقابلا ایران هم در مقابل نقش و منافع آمریکا در منطقه ایستاده است.»  وی تاکید کرد که سیاست آمریکا در منطقه و خلیج‌فارس شکست خورده است و چین به عنوان برنده درمنطقه غرب آسیا ظهور می‌کند، چون پکن منابع خود را در جنگ و تحریم و مداخله در کشورهای دیگر هدر نداده و ظرفیت خود را صرف توسعه همکاری‌‌‌های اقتصادی کرده است.

موسویان گفت: «برای خاتمه دادن به ۴۰ سال خصومت آمریکا با ایران، یک گفت‌‌‌وگوی جامع و فراگیر با تهران برقرار کنید و به دنبال روابطی بر اساس احترام متقابل، عدم‌مداخله و منافع مشترک باشید، زیرا لیست موضوعات مورد منافع مشترک بین ایران و آمریکا طولانی است. آمریکا امروز به یک استراتژی جدید بر مبنای «عدم‌مداخله»، «عدم‌تلاش برای تغییر رژیم»، «عدم‌نقض حاکمیت ملی کشورها» و «احترام متقابل» نیاز دارد نه اینکه به دنبال کنترل همه افراد در همه جهان باشد.»