دولت که بهانه‌اش برای تاخیر در ارائه لایحه برنامه هفتم تاخیر مجمع تشخیص در ارائه سیاست‌های برنامه هفتم بود، هنوز هم لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم نکرده است. این در حالی است که دولتمردان اعلام می‌کردند لایحه برنامه هفتم در مراحل پایانی است، اما هنوز از ارائه این لایحه خبری نیست. غلامرضا نوری‌قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: دولت به حدی ارائه لایحه برنامه هفتم را بی‌اهمیت کرد که در حال حاضر برای ما هم عادی شده است و حساس نیستیم که لایحه برنامه هفتم توسعه چه شد!

او ادامه داد: بودجه ۱۴۰۲ بدون برنامه هفتم در حال بررسی است. مجلس هم مانند دولت به بی‌برنامگی به آرامی خو گرفته است. در حال حاضر حساسیت‌ها در خصوص لزوم ارسال برنامه هفتم به مجلس بالا نیست. وی تاکید کرد: نمی‌دانم دولت تا چه زمانی می‌خواهد در ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس تاخیر کند. زمان ارسال لایحه برنامه هفتم یک سال و نیم است که گذشته است. بی‌برنامگی و عدم انضباط در حکمرانی پایان خوبی ندارد. نوری‌قزلجه در ادامه تصریح کرد: تاکید این بود که بودجه را بر مبنای برنامه هفتم تنظیم کنیم، اما زمانی‌که لایحه برنامه هفتم پیش از لایحه بودجه به مجلس نرسید؛ نمایندگان حساسیت‌شان را از دست دادند. البته خیلی هم نباید انتظار واکنش جدی داشته باشیم چون مجلس و دولت از یک گروه هستند.

همچنین علی جدی، نماینده شیروان و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به «دنیای اقتصاد»، گفت: دولت اعلام کرد ۲ تا ۳ هفته بعد از ارائه لایحه بودجه، لایحه برنامه هفتم هم به مجلس ارسال می‌شود. او ادامه داد: البته کمیسیون‌ها اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم را معرفی کرده‌اند. در حال حاضر این دوستان نیز کار خود را آغاز کرده‌اند.  علی جدی در خصوص اینکه چه مواردی در حال حاضر در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در حال بررسی است، گفت: برخی کمیته‌ها در کمیسیون تلفیق برنامه تشکیل شده و مواردی که مدنظر است که در برنامه هفتم اصلاح و اضافه شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر مهرداد گودرزوند‌چگینی، نماینده رودبار و نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» در خصوص زمان تقدیم لایحه برنامه هفتم به مجلس گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه بعد از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس تقدیم می‌شود.

او ادامه داد: قطعا لایحه برنامه هفتم توسعه در سال ۱۴۰۲ به مجلس ارسال می‌شود. اکثر نیروهای سازمان برنامه و بودجه در مجلس و درگیر لایحه بودجه ۱۴۰۲ هستند. باید بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به اتمام برسد و سپس لایحه برنامه هفتم را بررسی کنند. این نماینده مجلس در خصوص اینکه در این شرایط چرا اعضای کمیسیون تلفیق برنامه انتخاب شدند، تاکید کرد: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم به صورت رسمی انتخاب نشدند، بلکه باید به صورت غیر‌رسمی انتخاب شده باشند. بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: برخی از کمیسیون‌ها در حین انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم را هم به صورت ضمنی انتخاب کرده‌اند، اما رسمی نیست.