ملت ایران در راه آزادی در کنار ملت ونزوئلا است

رییس‌جمهوری اسلامی‌ایران تاکید کرد میل به عزت، شرف و آزادی مسیر افتخار آمیز و طولانی است که ملت ایران در این راه پر افتخار تا آخر در کنار ملت ونزوئلا خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری اسلامی‌ایران پس از آنکه یکشنبه شب به وقت محلی نشان رهبر آزادی‌بخش (لیبرتادور) را از رییس‌جمهور این کشور دریافت کرد با ابراز خرسندی از اینکه در جمع مردم و مسوولان و جوانان این کشور حضور یافته تصریح کرد: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است. هوگو، برادر من است. هوگو، رهبر شجاع و قهرمان جمهوری بولیواری ونزوئلا است. هوگو زبان گویای مردم این کشور است و قهرمان مبارزه با امپریالیسم و الهام بخش مبارزان ضد ظلم در آمریکای لاتین است.

رییس‌جمهور کشورمان از هوگو چاوز به عنوان یک انقلابی خداپرست و خستگی‌ناپذیر یاد کرد و گفت: هوگو افتخار دارد که امروز خدمتگذار مردم ونزوئلا و امید آینده این کشور است.

رییس‌جمهور کشورمان خطاب به مردم ونزوئلا گفت: من به مردم عزیز این کشور که تصمیم گرفتند مستقل و آزاده باشند و اجازه ندهند تا زورگویان امروز جهان به ویژه آمریکا در سرنوشت آنها دخالت کنند افتخار کرده و به آنان تبریک می‌گویم.

وی مردم ونزوئلا را مردمی‌شجاع، خداپرست، عدالت طلب و حقیقت‌خواه نامید و گفت: مدالی که امروز به من اعطا شد مدال برادری دو ملت ایران و ونزوئلا است.

احمدی‌نژاد این مدال را مدال شجاعت دو ملت، مدال خداپرستی و عشق به همه خوبی‌ها دانست و گفت: این مدال، مدال مهرورزی و محبت، پیشرفت و تعالی دو کشور و پیوند ناگسستنی اتحاد دو ملت و دولت ایران و ونزوئلا خواهد بود.

رییس‌جمهوری گفت: این مدال افتخار دو ملت برای ایستادگی در برابر کسانی است که می‌خواهند در برابر عدالت و حقیقت بایستند و حقوق ملت‌ها را پایمال کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه حضورش در ونزوئلا در حقیقت حضور در خانه دومش است، گفت: شاید از نظر جغرافیایی ایران و ونزوئلا فاصله فراوانی از هم داشته باشند ولی قلب‌های دو ملت به هم نزدیک است. دو ملتی که به هم عشق می‌ورزند و تصمیم گرفتند آزاد زندگی کنند.

وی تاکید کرد: اعلام می‌کنم ملت و دولت ونزوئلا پرچمدار آزادی، صلح و عدالت طلبی در آمریکای لاتین است و ملت ایران در این راه پر افتخار تا آخر در کنار ملت ونزوئلا خواهد بود. وی ادامه داد: آینده از آن ملت‌های قوی و شجاعی است که در راه هدف خود ایستادگی و مقاومت می‌کنند و بی‌شک مستکبران در برابر آنان رهاوردی جز شکست نخواهند داشت.

هوگو چاوز: ونزوئلا از ملت ایران دفاع می‌کند

رییس‌جمهور ونزوئلا نیز با اشاره به شیطنت آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران گفت: آمریکا تفنگش را به سمت ایران گرفته ولی ما در کنار ملت ایران هستیم و از ملت ایران دفاع می‌کنیم. هوگوچاوز که در آیین اعطای نشان رهبر آزادی‌بخش به احمدی‌نژاد سخن می‌گفت با ستایش از مواضع اصولی و

ضد استعماری رییس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: افتخار این را دارم که امروز به نام ملت ونزوئلا مدال کشورم را به کسی که لیاقتش را داشت اهدا کردم.

وی افزود: احمدی‌نژاد لیاقت نشان رهبری آزادی بخش را دارد و سیمون بولیوار که تصویرش بر نشان افتخار نقش بسته رهبر انقلاب ما بوده و امروز هم آقای احمدی‌نژاد بخشی از محور انقلاب ایران است که با افتادگی و کرنش در قلب ملت‌ها از جمله ملت ونزوئلا جای گرفته است.

وی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد در کنار ملت خود در برابر استعمار آمریکا ایستاده است، افزود: هر کجا که یک ضد امپریالیسم چون احمدی‌نژاد باشد، ملت ونزوئلا در کنار وی خواهد بود. وی با اشاره به اینکه قرار است برای شرکت در مجمع عمومی‌سازمان ملل عازم نیویورک شود و برای دریافت روادید همراهان خود دچار مشکل شده است افزود:‌ این اقدام آمریکا ثابت می‌کند که این کشور از ما می‌ترسد.

وی افزود: احمدی‌نژاد به این دلیل نشان لیاقت دریافت می‌کند که به مردم آزاده ایران بفهمانیم که ما نیز آزادگی و ایستادگی آنان را در برابر استعمار درک کرده‌ایم و در کنار آنها هستیم.

رییس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ایران بمب اتم نمی‌سازد بلکه این امپریالیسم جهانی است که بمب اتم می‌سازد و باید انبارهای سلاح‌های هسته‌ای خود را از بین ببرد چرا که ملت ایران برای توسعه و پیشرفت خود در راستای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستند.

وی با اشاره به قطعنامه سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در حمایت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: در بیانیه نشست‌ هاوانا تمامی‌کشورهای عضو عدم تعهد از برخورداری ایران در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به طور اجماع حمایت کردند که این حق تمامی‌کشورها است.

وی افزود: ما از خدا می‌خواهیم که دیگر جنگی در دنیا نباشد ولی اگر امپریالیسم آمریکا بخواهد دیوانگی کرده و به ایران حمله کند بی‌شک از کرده خود پشیمان خواهد شد.

رییس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: امپریالیسم آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد و در این قرن به نفع بشریت از میان خواهد رفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی‌ایران به رهبری امام خمینی شرافت ایران را در برابر استعمار و چپاول امپریالیسم نجات داد.

وی گفت: ایران که ۲۷ سال پیش ثروتمند ولی فقیر بود اینک آزاد است و از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، نظامی‌و فناوری به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده است.

رییس‌جمهور ونزوئلا افزود: انقلاب ایران بیست سال از انقلاب ونزوئلا جلوتر است ولی انقلاب برای رسیدن به ترقی و پیشرفت پایان نمی‌یابد.

وی گفت: ایران امروز به قدرتی روز افزون تبدیل شده که در تمامی‌عرصه‌ها می‌تواند نیازهای خود را تامین کند و اینک دنیا این توانایی ایران را به رسمیت شناخته و به آن احترام می‌گذارد.

وی گفت: من به انقلاب اسلامی‌ایران و رهبری بزرگوارش آیت‌ا... خامنه‌ای سلام عرض می‌کنم و به ملت ایران که روح انقلابی خود را حفظ کرده‌اند احترام می‌گذارم.

رییس‌جمهور ونزوئلا در پایان با اشاره به مشترکات اسلام و مسیحیت گفت: انقلاب اسلامی‌ایران بر انقلاب ونزوئلا تاثیر گذاشت و من به عنوان یک مسیحی واقعی خود را بخشی از یک انقلاب اسلامی‌می‌دانم.