افراد در انتخاب مراکز جراحی زیبایی دقت کنند

یک فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک گفت: تمایل بیشتر زنان به زیبایی باعث گسترش روز افزون جراحی‌های زیبایی در بین آنها شده است ولی در حال حاضر مردان نیز، همپای زنان به جراحی‌های پلاستیک و زیبایی روی آورده‌اند.

دکتر محمدحسن آموزگار به «ایسنا» گفت: اغلب این افراد از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند و وجود این کمبودها باعث روی آوردن آن‌ها به این قبیل جراحی‌ها می‌شود. وی با اشاره به این که جراحی‌های زیبایی جزء کوچکی از جراحی‌های پلاستیک است، ادامه داد: این گرایش پزشکی ۸ شاخه دارد و مواردی نظیر اصلاح نقص عضوهای مادرزادی، ترمیم اختلالاتی که در اثر بلایای طبیعی، تصادفات و سوانح جاده‌ای و خیابان ایجاد می‌شود را در برمی‌گیرد.

وی در مورد پیشرفت این گرایش پزشکی در ایران گفت: از زمان جنگ تحمیلی علیه ایران که جراحی‌های پلاستیک در ایران گسترش پیدا کرده است، این اعمال تاکنون رشد بسیار خوب و مطلوبی داشته، به گونه‌ای که می‌توان به جرات گفت که تمام جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی در ایران قابل انجام است و ما حتی در زمینه پیوند اعضا به کمک جراحی‌ میکروسکوپی نتایج مطلوبی را کسب کرده‌ایم. دکتر آموزگار با بیان این که بیشتر جراحی‌های ترمیمی و پیوند اعضا در مراکز دولتی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد:‌ جراحی‌های زیبایی خیلی کم و به‌ ندرت در مراکز دولتی صورت می‌گیرد و بیشتر مراجعات جراحی‌های زیبایی مربوط به بخش‌خصوصی هستند که با توجه به آمار بالای شکایات مبنی بر عدم حصول نتایج رضایت بخش، بهتر است در انتخاب این مراکز دقت عمل داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.