سید نظام موسوی با بیان اینکه طبق قانون دولت باید تا ۱۵ آذر بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس ارائه کند، گفت: البته نوع بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی کشور دارای ایراد است که باید اصلاح شود. موسوی تصریح کرد: اگر نمایندگان به تغییر آیین‌نامه مجلس برای نحوه بررسی بودجه رای مثبت دهند قطعا تغییراتی در این زمینه خواهیم داشت تا بررسی بودجه شکل ‌بهتری بگیرد و اثر‌گذاری مجلس در این زمینه بهتر شود.

  شکایت خضریان از ظریف به کمیسیون اصل ۹۰

در خبری دیگر از مجلس، علی خضریان، نماینده تهران در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس مجلس از طرح شکایت خود از محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه در ۸ بند در کمیسیون اصل نود خبر داد. بی‌تفاوتی نسبت به احتمال خروج دولت‌های بعدی آمریکا از برجام، عدم شناخت از تفاوت و اهمیت تحریم‌ها‌، عدم فهم از دوره‌های مختلف تحریمی و علت پیروی اروپا از آمریکا، عدم تسلط به متن برجام درباره بازگشت‌پذیری تحریم‌ها، عدم تسلط به متن در حوزه رفع تحریم‌ها، ناقض در رعایت خطوط قرمز رهبری و زمان بازگشت‌پذیری ایران از جمله بخش‌های شکایت خضریان از ظریف است.

  نشست غیرعلنی مجلس با وزیر خارجه

در خبری دیگر، علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نشست غیرعلنی مجلس با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه امروز برگزار می‌شود. وی افزود: قرار است در این نشست آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

  ارائه «کارت‌ اعتباری» به مردم به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس کمیسیون اقتصادی از پیشنهاد مجلس به دولت برای اختصاص «کارت‌های اعتباری» به مردم به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: البته اگر دولت بتواند با سیاست‌های نظارتی قیمت‌ها را پایین بیاورد ما مانع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهیم شد. محمدرضا پورابراهیمی گفت: با این کار مابه‌التفاوت ارز ترجیحی کالاهای اساسی در قالب کارت‌های اعتباری خرید به مردم اختصاص می‌یابد.