در دور جدید بررسی لوایح مذکور هم، با توجه به اینکه کانون مساله مورد بحث، یک امر حقوقی است، بنابراین در دولت تصمیم گرفته شد لعیا جنیدی به‌عنوان نماینده دولت در جلسات بررسی آن، حضور پیدا کند. ربیعی یادآورشد: آثار سوء قرار گرفتن در لیست سیاه FATF به‌طور مشخص و شفاف بیان شده است. حالا این تصمیم‌گیرندگان در مجمع تشخیص مصلحت نظام از افراد متشخص و متعهد هستند که قطعا مسوولانه تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنند.

توضیح در مورد صدای آژیر در  تهران

سخنگوی دولت درباره رخدادهای عدم فرود هواپیمای ترکیش ایرلاین در فرودگاه امام و به صدا در آمدن آژیر خطر در غرب تهران و حواشی ایجادشده پیرامون آن گفت: این موضوع هیچ شباهتی با موضوع تلخ سقوط هواپیما ندارد. این مساله توسط وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت مطرح شد. وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به صراحت اعلام کرد صدای آژیری که در تهران شنیده شد، به‌دلیل اتصال سیم‌ها بوده و هیچ ارتباطی به فرودگاه امام و پروازهای شبانه نداشته است.

سفر هیات طالبان با هماهنگی دولت افغانستان

ربیعی درباره حضور هیات طالبان در ایران و حساسیت‌ها نسبت به این سفر گفت: سفر هیات طالبان با هماهنگی دولت افغانستان و در تداوم این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رایزنی با همه گروه‌های سیاسی در افغانستان و به‌منظور تقویت صلح و ثبات در این کشور انجام شده است. وی افزود: با توجه به مرزهای طولانی و پیوندهای تاریخی، مسائل افغانستان به‌طور مستقیم بر امنیت ما مانند سایر همسایگان افغانستان موثر است. به همین دلیل نمی‌توانیم نسبت به ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان بی‌اعتنا باشیم؛ اما این به معنای وجود یک رابطه ویژه بین ما و گروه طالبان نیست. وی هدف از این دیدار را دستیابی به اطمینان نسبت به حمایت همه گروه‌های سیاسی از جمله طالبان از دولت مرکزی و تقویت روند صلح و تحکیم ثبات در افغانستان عنوان و تصریح کرد: می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم که طالبان در مسیر صلح و پرهیز از خشونت، مصمم است.