به گزارش «ایسنا» در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی آمده است: «ایران سخنان مداخله‌جویانه نماینده آمریکا و سایر مقامات آمریکایی را در حمایت از خشونت و اغتشاش به‌شدت محکوم می‌کند. این سخنان برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های شکست‌خورده آمریکا و متحدانش در منطقه بیان شده است و می‌خواهند از این طریق از مردم شجاع و شریف ایران انتقام بگیرند.» در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «مداخلات آمریکا در ایران از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون کارنامه‌ای خونین و ننگین بوده است. تهدیدات و یاوه‌گویی‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل حمایت از خشونت‌طلبی و آتش‌افروزی در ایران محسوب می‌شود. امنیت و ثبات ایران در چهاردهه گذشته متکی به مردم بوده است و مردم ایران با وجود جوسازی‌های اخیر از حقوق و دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد خشونت و ویرانگری، این حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی را تخریب کنند؛ چراکه حافظه تاریخی ملت ایران هنوز خاطره جنایات و ذلت تحمیلی رژیم دیکتاتوری تحت حمایت آمریکا را فراموش نکرده است.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه خواستار تشکیل نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک و شورای حقوق‌بشر این سازمان در ژنو شده بود. او گفت: «ما نباید ساکت بمانیم. مردم ایران در تلاش برای رسیدن به آزادی خود هستند.» هیلی همچنین مدعی شد که اعتراضات انجام شده در ایران از سوی عوامل خارجی ترتیب داده نشده است.

پیش‌تر رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به حمایت‌های مداخله‌جویانه‌ مقامات آمریکایی و در راس آنها ترامپ گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید نمی‌تواند با مردم ما همدردی کند. این درحالی است که برخی مقامات دولت باراک اوباما و نیز برخی رسانه‌های آمریکایی هشدار داده‌اند که اعتراض ایرانی‌ها برای خودشان است نه برای آمریکا. ترامپ طی روزهای اخیر پیام‌هایی را در توییتر در حمایت از ناآرامی‌های ایران منتشر کرده است که اغلب با واکنش منفی کاربران ایرانی و حتی خارجی مواجه شده‌اند. در همین ارتباط، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: «امنیت و ثبات ایران متکی به مردم خودش است که بر خلاف مردم دوستان صمیمی منطقه‌ای ترامپ، حق رای دادن و مخالفت کردن دارند. این حقوق که با تلاش فراوان به‌دست آمده، حراست خواهد شد و به نفوذی‌ها اجازه داده نخواهد شد که با خشونت و ویرانگری این حقوق را تخریب کنند.»

همزمان با این تحولات، سخنگوی کاخ سفید با حمایت از برخی ناآرامی‌ها در ایران گفت که دولت ترامپ احتمال دارد تحریم‌هایی را علیه ایران به‌دلیل مقابله با معترضان این کشور اعمال کند. به گزارش نشنال‌پست، سارا سندرز در نخستین نشست خبری سال ۲۰۱۸ در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: این اعتراضات یک جنبش محبوب درحال گسترش است که توسط شهروندان شجاع ایرانی برنامه‌ریزی شده است.