دنیای اقتصاد: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از درون شکست‌خورده است و منفور ملت خودش است، گفت: شکست‌های ایدئولوژیک عامل عصبانیت رژیم‌های آمریکاست. به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه دیروز در واکنش به اظهارات ترامپ در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: می‌خواهم نکاتی را درباره اظهارات سخیف آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، تندخو، دروغگو و فریبکار، رئیس‌جمهور آمریکا بیان کنم، مطالب ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایران هم فریبکارانه و هم دروغ بود.

تظاهرات نمازگزاران در اعتراض به سخنان ترامپ

همچنین نمازگزاران تهرانی همزمان با سایر شهرها پس از اقامه نماز جمعه در پاسخ به سخنرانی ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل علیه ملت ایران، تظاهرات کردند.

علم‌الهدی: اراجیف ترامپ نشانه عصبانیت است

از سوی دیگر، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی تا آنجا رفته که دشمن را عصبانی و مصیبت‌زده و مستاصل کرده است. این اراجیفی که رئیس‌جمهور ابله آمریکا مطرح کرده نشانه همان عصبانیت و استیصال است. بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: امروزکه قهرمانان ما، عرصه عراق و سوریه را بر مستکبران تنگ کرده و ریشه تکفیری‌ها را گرفته‌اند و هستی آمریکا در منطقه معدوم شده، این رئیس‌جمهور عصبانی است و نمی‌داند چه باید بکند.

لحن ترامپ، لحن لات خیابانی است

همچنین، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحن سخنرانی ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل را لات خیابانی و اراذل و اوباش بیان کرد و افزود: این‌گونه سخن‌پراکنی بیانگر ترس، ناتوانی و وحشت اوست. وی دلسوزی و طرفداری ترامپ از ملت ایران را از عجایب روزگار برشمرد و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید چرا دولت ایران به مستضعفان و فقیران کشور خودش نمی‌رسد و کمک‌های مالی به نیروهای مقاومت می‌کند و این در حالی است که در آمریکا ۴۵میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

۳۵ مرکز حساس آمریکا؛ در تیررس موشک‌های ایران

همچنین سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان، ترامپ را فردی دیوانه و فاقد تجربه دانست و گفت: ۳۵ مرکز تامین‌کننده منافع آمریکا در تیررس موشک‌های ایران قرار دارد.