دنیای اقتصاد: در ادامه واکنش‌ها به سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل، جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ افترا و تهمت به ملت ایران بود، گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا نشان‌دهنده قدرت ایران در جهان است.

به گزارش «ایسنا» سردار حسین سلامی در کنگره فدائیان انقلاب اسلامی در شهر گرگاب اصفهان با بیان اینکه صحبت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا نشان از قدرت ایران در جهان دارد، تاکید کرد: «آمریکا از روزی که انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد نتوانست به هیچ‌یک از منافع خود برسد و اکنون دیگر از دیکتاتورهای آمریکا یعنی حسنی مبارک در مصر، بن‌علی در تونس، صدام در عراق و...‌ خبری نیست.»

او با بیان اینکه در همه جا آمریکا مقابل ایران شکست خورده و ایران به جلو پیش رفته است، گفت: «‌امروز ملت ایران در تمام عرصه‌های فناوری‌های نوین هسته‌ای، بعدافزایی و دقت‌افزایی موشک‌ها،‌ رشد پهپادها، ایجاد پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها و ... پیشرفت چشمگیری داشته و اینها همه نشان از قدرت مهارناپذیر ایران است و سبب پژمردگی در دل رئیس‌جمهوری آمریکا شده است.»

سردار سلامی با بیان اینکه همه می‌دانند صحبت‌های ترامپ افترا و تهمت به ملت ایران بود، اضافه کرد: «آنکه باید مقابل دنیا شرمنده باشد آمریکاست که بمب‌های اتمی‌اش هیروشیما و ناکازاکی را با خاک یکسان کرد. آمریکا باید شرمنده باشد که باشگاه سیاسی توزیع دیکتاتورهای جهان است و پرورش‌دهنده جنایتکارترین نظام عالم یعنی رژیم صهیونیستی است. آمریکا حامی رژیم‌هایی است که به یمن حمله می‌کنند. آمریکا مسبب تمام جنگ‌ها در دهه‌های اخیر است.»

او با اشاره به اینکه ترامپ باید بداند که این ایران است که درحال متوقف کردن آمریکا است، گفت: «این واقعیت را باید در عراق، سوریه، یمن و لبنان دیده باشد. او می‌داند که نمی‌تواند رشد فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را متوقف کند. آمریکا و جهان می‌دانند که نمی‌توانند.»

ترامپ در جریان سخنرانی خود، اتهامات بی‌اساسی را به ایران وارد کرد. او مدعی شد: «وقت آن فرا رسیده که ملل دنیا با یک رژیم خطرناک دیگر هم مقابله کنند؛ رژیم دیگری که آشکارا از کشتار جمعی سخن می‌گوید، وعده مرگ آمریکا و نابودی اسرائیل را می‌دهد. حکومت ایران، یک دیکتاتوری فاسد را پشت نقابی از دموکراسی دروغین پنهان می‌کند.»

قدرت جهنمی‌ آمریکا در جهان رو به افول است

در واکنش دیگری به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا، مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: آمریکا باید بپذیرد که قدرت جهنمی‌اش در جهان رو به افول است و قدرت جهانی از غرب به شرق در حال انتقال است. سردار رحیم صفوی در سخنرانی پیش‌ ازخطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: در قرن حاضر با مواضع تند رئیس‌جمهوری آمریکا افول قدرت این کشور حتمی و با حول و قوه‌الهی قطب جهان اسلام با بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون مسلمان، ۷۵ درصد ذخایر نفت جهان و ۵۷ درصد ذخایر گاز جهان و با داشتن یک خدا، یک پیامبر و یک کتاب در حال شکل‌گیری است.

صفوی در تحلیلش از سخنان ترامپ گفت: «آمریکا در مقیاس جهانی و منطقه‌ای با شکست‌های متعددی روبه‌رو شده است. آنان تلاش کردند با تسلط بر منابع انرژی در منطقه غرب آسیا به‌ویژه غرب خاورمیانه هژمونی خود را بر سایر قدرت‌های جهان تحمیل کنند تا از این طریق یا قوانین حاکم بر نظام بین‌الملل را بر هم زنند یا این قوانین را به نفع خود تغییر دهند. آنان با به راه انداختن سناریوی ۱۱ سپتامبر سعی در تمرکز در منطقه کردند که خود حادثه ۱۱ سپتامبر مشکوک و از قاعده خارج بود، اما به این بهانه ۱۶ سال است مشغول آدم‌کشی در افغانستان هستند و به عراق لشکرکشی کرده‌اند که به هدف خود که برقراری امنیت و پیشرفت افغانستان و عراق بود، نرسیدند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: آمریکا در حمله به عراق، صدام و حزب بعث را نابود کرد و مایل به‌روی کار آمدن حکومتی لائیک و دشمن ایران، در عراق بود، اما دولت و پارلمانی با اکثریت شیعه در عراق روی کار آمدند که با ایران دوست هستند. آمریکا در عراق و افغانستان متحمل تریلیون‌ها دلار ضرر مادی شد. او تاکید کرد: آمریکا بیش از ۹۰ هزار تروریست را از کشورهای آسیای مرکزی، کشورهای عربی، اروپا و چچن با حمایت مالی سعودی و آموزش نظامی ترکیه از مرزهای مدیترانه، اردن و ترکیه به سوریه گسیل کرد تا دولت قانونی سوریه را برکنار کند، اما بعد از هفت سال نتوانست به این هدفش برسد. ۲۰ گروه در سوریه علیه دولت این کشور وارد جنگ شدند، اما شکست خوردند.

آمریکا معتقد است ایران موجب شکستش در سوریه شده است. سعودی‌ها در این جنگ خانمان‌سوز به هیچ هدفی نرسیدند و آمریکا، ایران را مقصر جلوه می‌دهد.

قتلگاه متجاوزان

از سوی دیگر، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در ادامه واکنش‌های مقامات نظامی ایران به سخنان ترامپ گفت: پیام رژه ملی در بندرعباس این است که ما امنیت و ثبات را در مرزهای کشورمان به‌خوبی محقق کرده‌ایم و اگر بیگانه‌ای به فکر تجاوز به ایران باشد، کشور ما قتلگاه متجاوزان خواهد شد. سردار سرلشکر غلامعلی رشید صبح دیروز در مراسم ملی رژه نیروهای مسلح در بندرعباس، اظهار کرد: «برجام حاصل تعهد و مسوولیت‌پذیری نظام جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات در منطقه متکی بر قدرت دفاعی و بازدارنده است. این قدرت نه‌تنها کاهش نیافته بلکه در عرصه‌های مختلف افزایش ‌یافته است و نیروهای مسلح راسخ‌تر از گذشته از آرمان‌های بلند این ملت دفاع خواهند کرد و هرگونه اشتباه در محاسبه دشمنان نسبت به ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیمان‌شکنان را با پاسخ کوبنده‌ای مواجه خواهد کرد.»

او تاکید کرد: «نقض برجام و خروج آمریکایی‌ها از آن نشان‌دهنده خباثت آمریکا است. ما از این‌ پس با ساماندهی قدرت ترکیبی یکپارچه دشمنان را غافلگیر خواهیم کرد. پیام این رژه این است که امنیت و ثبات را در مرزهای خودمان برقرار می‌کنیم و در صورت تجاوز دشمن، این سرزمین را قتلگاه متجاوزان خواهیم کرد.»