دنیای اقتصاد: درحالی‌که عدم‌حضور برخی چهره‌های سیاسی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری با حواشی و گلایه‌هایی روبه‌رو شده است، روز گذشته مدیر روابط عمومی مجلس درباره دعوت از میهمانان مراسم تحلیف توضیحاتی ارائه کرد. مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری با حضور حدود ۵۰۰ میهمان عالی‌رتبه خارجی از حدود یکصد کشور جهان برگزار شد و به جهت کمبود جا امکان دعوت از برخی محترمان از سراسر کشور فراهم نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه از همه این افراد عذرخواهی می‌شود، تاکید کرد: نباید عظمت و اهمیت برگزاری این مراسم باشکوه، تحت‌الشعاع برخی حواشی قرار گیرد.این توضیحات در شرایطی از سوی مدیر روابط عمومی مجلس ارائه می‌شود که پیش از این برخی نمایندگان نسبت به عدم دعوت از مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان به مراسم تحلیف انتقادهای بسیاری مطرح کرده بودند. مولوی عبدالحمید نیز روز شنبه در گفت‌وگو با ایران‌آنلاین در این مورد گفته بود که «آقای شریعتمداری و دیگر دولتمردان اصرار داشتند که من در مراسم تحلیف حضور داشته باشم، حتی گفتند کارت هم صادر می‌کنند. وی افزود: میزبان تحلیف مجلس بود و ظاهرا تمایلی برای دعوت نداشتند، لذا ما هم دیدیم ظاهرا جا تنگ است، ترجیح دادیم حضور نداشته باشیم.» به‌دنبال این انتقادات عبدالباسط درازهی نماینده اهل سنت نیز در گفت‌وگو با فام‌نیوز (پایگاه اطلاع‌رسانی فراکسیون امید مجلس) نیز دلیل این اقدام را سهل‌انگاری از جانب مجلس بیان کرده بود. روز گذشته نیز رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از برخی ناهماهنگی‌ها در دعوت از میهمانان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری انتقاد کرد. پروانه سلحشوری در گفت‌و‌گو با فام نیوز با اشاره به عدم حضور برخی چهره‌ها در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد دولت باید اهتمام بیشتری در مورد دعوت از میهمانان مراسم به خرج می‌داد و نوعی همسویی در دعوت بین دولت و مجلس صورت می‌گرفت که این ناهماهنگی اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: در‌حالی‌که میهمانان متعددی از گروه‌های مذهبی مختلف در مراسم تحلیف حضور داشتند جای خالی مولوی عبدالحمید به شدت احساس می‌شد. ما همچنین مایل بودیم رئیس دولت اصلاحات هم به این مراسم دعوت می‌شد و حتی باید از آقای احمدی‌نژاد هم دعوت می‌کردند. محمد نعیم امینی فرد، نماینده مردم ایرانشهر و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با فام نیوز، با اشاره به برخی مشکلات و مسائل در برگزاری این مراسم اظهار کرد: عدم حضور چهره‌های شاخص جامعه مدنی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این مراسم بود به هر حال جامعه اهل سنت ۲۰ درصد از جامعه ایران را تشکیل می‌دهند و بیشترین درصد مشارکت در هر انتخاباتی متعلق به جامعه اهل سنت است. امینی فرد با بیان اینکه عدم حضور مولوی عبدالحمید در این مراسم باعث رنجش جامعه اهل سنت شده است گفت: به هر حال مدیریت این‌گونه مراسم و آن هم در این سطح قطعا نیاز به دقت و توجه کافی به تمام امور و مسائل داشت که متاسفانه در مراسم تحلیف توجهی به این موضوعات نشده بود.