انتخاب نوشت: مسیح مهاجری در دیدار جمعی از اعضای انجمن «انتخاب»و قلم که به مناسبت گرامیداشت شهید بهشتی در دفتر روزنامه جمهوری اسلامی برگزار شد، درباره پیشنهاد تشکیل جلساتی میان سران اعتدال برای تصمیم‌گیری‌های مهم گفت: امر مناسبی است، البته اگر این جلسات شکل بگیرد. آقایان با هم اختلاف‌نظرهایی دارند که شاید مانع از توفیق چنین جلساتی شود؛ مگر اینکه اتفاقات دیگری بیفتد. من با بزرگان اعتدال و اصلاحات بسیار صحبت کرده و بر ضرورت همگرایی بین بزرگان این جریان تاکید کرده‌ام. آنان نیز قبول داشتند اما لازمه آن انتقادپذیری ماست و اینکه اشکالاتی که در مورد سلوک و معاشرت و اطرافیان خود داریم، برطرف کنیم که مانعی برسر همگرایی و تاثیرگذاری نباشد. مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی درباره کناره‌گیری حجت‌الاسلام ناطق نوری هم گفت: ایشان کنار نکشیده‌اند، فقط در دولت مسوولیت قبول نمی‌کنند. پیشنهادهایی را که از طرف آقای رئیس‌جمهوری به ایشان شده است، قبول نکرده‌اند.

مهاجری افزود: من به آقای روحانی تا به حال چندبار گفته‌ام که در هر موضوعی جواب دادن مفید نیست، ولی یک جاهایی هم باید بگوید و تشویقش هم می‌کنیم، بنابراین نمی‌توان مطلق نظر داد. در اصل این‌گونه تبادل پاسخ‌ها در فضای عمومی مفید است، اما نباید مسائل شخصی شود و به مرحله‌ای برسد که دشمن استفاده کند. وی همچنین افزود: فکر نمی‌کردم روحانی در مقابل هجمه و سیلی که در این انتخابات از همه طرف علیه او ایجاد شده بود، بتواند دوام بیاورد و تسلیم نشود اما توانست یک سیل خروشان‌تری به تنهایی راه بیندازد تا این هجمه را هضم کند و در انتخابات پیروز شود.

مهاجری همچنین گفت: جرأتی که آقای روحانی پیدا کرده، به‌دلیل حمایت مردم است. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهید بهشتی در کنار تجلیل و تکریم نیاز به نقد نیز دارد. بخشی از مشکلات داخل نظام حکومتی ما ناشی از عمل نکردن به قانون اساسی است، اما بخش مهمی نیز به خود قانون اساسی برمی‌گردد که تدوین‌کننده اصلی آن آقای بهشتی بودند و آن بخش‌ها در بازنگری هم مورد توجه قرار نگرفتند.