ایسنا نوشت: محمد دهقان، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رئیسی را ریختن ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم؛ چون احتمال رای‌آوری او بیشتر بود.

نماینده طرقبه و چناران افزود: البته کسب ۱۶ میلیون رای اصولگرایان در برابر رای ۲۳ میلیونی مطلوب است. حتی ممکن بود خودمان با برنامه‌ریزی دقیق در انتخابات نتیجه انتخابات را عوض می‌کردیم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ توصیه‌ای برای کنار کشیدن قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی نبود، گفت: آقای قالیباف براساس تحلیل انتخاباتی و البته با از خودگذشتگی به نفع آقای رئیسی کنار کشید؛ چون باید یک نفر در انتخابات باقی می‌ماند. وی همچنین دیدار خواننده زیرزمینی با رئیسی را کار غلط و حتی بدی دانست که بسیاری از افراد را در انتخابات به تردید انداخت. دهقان در این مورد گفت: شاید اگر این فرد با آقای رئیسی در زمانی غیر از انتخابات دیدار می‌کرد، هیچ ایرادی به آن وارد نبود، اما اینکه این دیدار با تلقی تبلیغات و رای‌آوری انجام شد به نفع آقای رئیسی نبود. آن هم در شرایطی که صاحبان جنگ روانی و برخی از سیاسیون از هر وسیله‌ای برای تخریب رقیب استفاده کردند. رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف افزود: این دیدار به ضرر آقای رئیسی بود و حتی ممکن است باعث ریزش آرای ایشان نیز شده باشد.