دنیای اقتصاد: پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت که این فراکسیون در حال تدوین طرحی برای افزایش کرسی‌های بانوان در مجلس است. سلحشوری در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: فراکسیون زنان مجلس مدتی است تدوین طرحی برای افزایش حضور زنان در مجلس را پیگیری می‌کند،‌ به این شکل که بتوانیم تبعیض مثبتی برای زنان جهت حضور در کسوت نمایندگی مجلس در نظر بگیریم.

ورود مجلس به پدیده «کودک همسری»

رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین از تلاش برای افزایش حداقل سن ازدواج دختران از ۱۳ سال به ۱۵ سال خبر داد. او در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به ازدواج کودکان ادامه داد: از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرده‌ایم اطلاعاتی را استخراج و در اختیار ما بگذارند تا ببینیم اصولا در کدام مناطق کشور، بیشتر با پدیده «کودک همسری» مواجه هستیم و علل بروز آن چیست.

اسامی مدیران نجومی‌بگیر به مجلس نرسید

در خبری دیگر محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس از روند برخورد با نجومی‌بگیران راضی نیستند، گفت: کاری که دیوان محاسبات کرد این بود که اعداد و ارقام را در زمینه حقوق‌های نجومی تنزل داد و نجومی‌بگیران به ۴۹۰ نفر محدود شدند البته تعدادی از نمایندگان در این باره از دیوان گزارش خواسته‌اند تا اسامی و آمارها را به ما ارائه دهند که چند ماه از تقاضای ما گذشته است و هنوز دیوان محاسبات این اسامی را در اختیار نمایندگان قرار نداده است.

بررسی یک طرح درباره رسانه ملی

خبر دیگر از فعالیت مجلسی‌‌ها آنکه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر طرح «نحوه اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما» به این سازمان می‌روند. براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت قرار است در نشستی که با حضور رئیس و معاونان سازمان صداوسیما فردا برگزار می‌شود، ابعاد مختلف این طرح مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین دیروز سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح مجلس درباره رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شد. میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: امضاهای این طرح از مرز ۲۰۰ امضا گذشته است.