دنیای اقتصاد: رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مجلس دیروز از تهیه طرح دوفوریتی «ساماندهی موسسات مالی و اعتباری» با ۷۰ امضا خبر داد. او به‌عنوان یکی از طراحان این طرح به خبرگزاری میزان گفت که در حال حاضر این طرح به امضای ۷۰ نماینده مجلس رسیده است. به گفته او در این طرح قرار است یکی از بانک‌های دولتی متولی امور موسسات مالی و اعتباری باشد.

گزارش برجامی کمیسیون امنیت در هیات‌رئیسه

خبر دیگر از پارلمان اینکه مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تقدیم گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی به هیات‌رئیسه درباره اجرای برجام خبر داد.او به «ایسنا» گفت که این گزارش دارای هشت فصل شامل مبانی و منابع گزارش، اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های رفع شده، تحریم‌های باقی‌مانده، موارد نقض عهد و پیمان‌شکنی آمریکا، اقدامات متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران و جمع‌بندی و پیشنهاد است.

تعلل مدیران و بحران اخیر آب و برق در خوزستان

همچنین دیروز گزارش کمیسیون انرژی مجلس درخصوص بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات در استان خوزستان در جلسه علنی مجلس قرائت شد. در این گزارش عنوان شده که مقوله قطعی آب، برق و مخابرات و لغو پروازها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوزستان قابل پیش‌بینی و پیشگیری بوده و تعلل مدیران استان در این زمینه قطعی و محرز بوده است. به گزارش «ایسنا» در این گزارش ضمن شرح منشأ داخلی و خارجی ریزگردها، تغییرات اقلیمی و قطع شبکه برق و آب مورد اشاره قرار گرفته و در نهایت عنوان شده که آلودگی‌های زیست‌محیطی به‌صورت ریزگردها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوزستان با منشأ داخلی و خارجی وجود داشته، اما در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به‌دلیل اجرا نشدن دقیق مصوبات مربوط به خروج از این وضعیت و برخی مدیریت‌های نامناسب تشدید شده است.

طرح مجلسی‌ها برای زنان ورزشکار و نخبه‌

همچنین به گزارش «ایلنا» رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از طرح این فراکسیون برای تسهیل خروج زنان از کشور خبر داد. پروانه سلحشوری از ارسال طرح این فراکسیون برای تسهیل خروج زنان از کشور به مجلس خبر داد و گفت: ما یک اصلاحیه روی ماده ۱۸ (خروج زنان از کشور) آورده و مصادیقی را مشخص کردیم که خروج زنان از کشور راحت‌تر صورت گیرد. به‌طور مثال؛ زنان نخبه علمی و سیاسی، زنانی که مشکلات اضطراری دارند یا می‌خواهند به دیدار والدین بروند، ورزشکاران، دانشجویان یا زنانی که قصد رفتن به حج دارند همچنین مواردی چون فوت بستگان، شرکت در المپیادها، از جمله این مصادیق به‌شمار می‌روند. قانون درباره خروج زنان وجود دارد اما ما بنا داریم، با ذکر این مصادیق کار را آسان‌تر کنیم.