دنیای اقتصاد: سردار قاسم سلیمانی از تضعیف سپاه انتقاد کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان با تاکید بر اینکه شهدا برای همه آحاد مردم ایران شهید شدند، گفت: حال چگونه برخی جامعه را از متدینین می‌ترسانند؟ این استراتژی و سیاست غلطی است. او با اشاره به فرمایش حضرت امام رضوان‌الله که فرمودند «من از سپاه راضی هستم و هرگز نظرم برنمی‌گردد»، گفت: من این موضوع را به‌عنوان یک سپاهی نمی‌گویم؛ اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزها است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد، نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است و فرقی بین بالای شهر و پایین شهر نمی‌کند، ما باید حساس باشیم و سیاسی نگاه نکنیم، اگر ما مجاهدیم و عزت ایران را می‌خواهیم، باید این اصول را رعایت کنیم. فرمانده سپاه قدس به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت: این اقدام چند ویژگی خوب داشت، اینکه نشان داد جمهوری اسلامی اراده یک عمل را دارد و اصل اراده مهم‌تر از نتیجه بود، دوم اینکه کارهایی که بچه‌های این ملت کردند نه تنها بچه‌های سپاه، در ساخت این موشک‌ها، در دقت زدن، در تربیت متخصصان این موشک‌ها بسیار مهم است.

دفاع آیت‌الله جنتی از سپاه

با این همه، تضعیف سپاه موضوعی است که دیروز آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز از مطرح شدن آن انتقاد کرد؛ بر اساس آنچه «ایسنا» از دیدار کارکنان شورای نگهبان با دبیر این شورا یعنی آیت‌الله احمد جنتی خبر داد، او ضمن انتقاد از برخی حملات غیرمنصفانه در داخل کشور علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: «مگر امام نفرمود که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود؟ آیا فکر نمی‌کنند اگر سپاه نباشد چه بر سر امنیت کشور می‌آید؟‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف مشغول خدمت است. من نمی‌گویم تنها سپاه مشغول خدمت به نظام است اما آن نهادی که جلوی خطرات سینه سپر می‌کند و با کمترین امکانات و هزینه به ارائه خدمات جهادی می‌پردازد، این نهاد انقلابی است.» او در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه، اظهار کرد: باید با همه وجود از سپاه تشکر کرد. این اقدام آنها بازخورد بسیار خوبی در داخل و خارج داشت.

هجمه‌ها علیه سپاه، قابل پذیرش نیست

دیروز همچنین آیت‌الله نوری‌همدانی هم به جمع منتقدان از آنچه تخریب سپاه خوانده می‌شود، پیوست؛ به گزارش «ایسنا» آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه از تخریب و تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز انتقاد کرد و گفت: این هجمه‌ها علیه سپاه اصلا قابل پذیرش نیست؛ بنده به صراحت اعلام می‌کنم اشخاصی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می‌کنند، همنوا با دشمنان هستند؛ از طرفی آمریکا و اروپا سپاه را تحریم کرده و از طرف دیگر عده‌ای در داخل به تخریب این نهاد می‌پردازند؛ این چه کار و فکری است که عده‌ای در کشور در حال طرح و انجام آن هستند؟ او همچنین گفت: اشخاصی که خواسته یا ناخواسته، پروژه تخریب سپاه را دنبال می‌کنند، همنوا با دشمنان نظام و مردم هستند؛ سپاه بحمدلله امنیت کشور را حفظ کرده و در عرصه‌های دیگر نیز می‌تواند موفق باشد. این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مسوولان باید در سخنان خود دقت داشته و وحدت جامعه را حول محور رهبر انقلاب حفظ کنند، تاکید کرد: اگر در میان مسوولان اختلاف‌نظری هم هست، نباید به جامعه کشانده شده و با کمک به یکدیگر به فکر خدمت به این مردم که همیشه گوش به فرمان امام راحل و رهبر انقلاب بوده‌اند، باشند.