دنیای اقتصاد: «انهدام ۳ تیم تروریستی در کشور»؛ این خبری است که نهادهای امنیتی طی دو روز اخیر منتشر کردند. «کردستان»، «چابهار» و «قصرقند» سه مقصد تروریست‌ها بود که عملیاتشان از سوی نهادهای امنیتی منهدم شد. نخستین خبر از انهدام یکی از این تیم‌های تروریستی را وزیر اطلاعات رسانه‌ای کرد.

کردستان و چابهار

سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات طی سخنانی در مراسم افطاری کانون حرفه‌ای رسانه‌ از انهدام یک تیم تروریستی ۷ نفره در کردستان خبر داد. براساس گزارش خبرگزاری فارس، وزیر اطلاعات با بیان اینکه عربستان سعودی حامی مالی تروریست‌ها است، افزود: اخباری داریم که نشان می‌دهد آنها (سعودی‌ها) از کشورهای همسایه مزدورانی را برای ایجاد ناامنی در ایران اجیر می‌کنند. علوی همچنین به عملیات این وزارتخانه در انهدام دومین تیم تروریستی طی دو روز اخیر اشاره و اعلام کرد: در درگیری دیگری، در شهر چابهار نیروهای وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی توانستند یک تیم تروریستی را منهدم کرده و چند نفر از آنها را به هلاکت برسانند.

او همچنین اعلام کرد که ‌از تروریست‌های عملیات یاد شده، ۵ نفر ایرانی و ۲ نفر از کشورهای همسایه بودند. به گفته علوی، در این عملیات مقادیر زیادی مهمات و چند جلیقه انتحاری نیز از تروریست‌ها کشف شد و یک نیروی وزارت اطلاعات نیز به شهادت رسید. براساس اظهارات علوی، وزارت اطلاعات حدود ۱۲۰ تیم را بدون دادن حتی یک شهید منهدم کرد و این امر به‌دلیل عملکرد حرفه‌ای و تجربه بالای نیروهای‌ وزارت اطلاعات بود. او گفت که این شهید وزارت اطلاعات از از اهالی گیلان بود که در جنوب کشور به شهادت رسید. بر اساس آنچه «ایرنا» گزارش داده پیکر «حسن عشوری» اولین شهید وزارت اطلاعات دیروز در زاهدان تشییع شد. پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت کشور امروز در رشت و سپس در رودسر تشییع می‌‌شود.

انتقاد وزیر

وزیر اطلاعات در ادامه اظهارات خود با انتقاد از برخی که می‌گویند وزارت اطلاعات می‌خواهد کیس‌سازی کند، گفت: نقد مودبانه بسیار مهم است و در آن نباید به شخصیت فرد توهین کرد یا آن را هدف قرار داد. رسانه باید افکار عمومی را در مسیر سازنده راهنمایی کند و نه اینکه عقده‌های جناحی را دنبال کنیم. براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، علوی خطاب به این منتقدان گفت: در روز قدس سال گذشته یک تروریست تونسی دستگیر شد که الان در اوین است و کسانی که به ما می‌گویند دنبال کیس‌سازی هستیم با این فرد دیدار کنند و ببینند چه برنامه‌هایی برای ایران داشته‌اند.

قصر قند

همچنین روز پنج‌شنبه، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی تکفیری در منطقه عمومی قصرقند سیستان و بلوچستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و تعدادی نیز متواری شدند. در اطلاعیه سپاه با تاکید بر اینکه تعقیب تروریست‌های متواری‌شده در منطقه ادامه دارد، آمده است: طی این عملیات ضدتروریستی علاوه‌بر انهدام یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده با ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره، تعداد ۵ بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از ۷۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری همراه با ده‌ها هزار فشنگ و تعدادی سلاح و مهمات دیگر به دست رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افتاد.

نامه هشدار به حفاظت مجلس

با این همه، انهدام عملیات‌های تروریستی در کشور، پس از حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی، بیش از هر زمانی رسانه‌ای شده است؛ حادثه‌ای که موجب شد، حالا علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی از نامه‌نگاری هشدارآمیز دو ماه گذشته حوزه ریاست مجلس به نیروهای سپاه حفاظت مجلس، درباره حملات داعش سخن بگوید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: به‌طور ویژه در مورد احتمال حمله داعش در چند ماه گذشته، نامه رسمی به سپاه پاسداران از جانب حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی نوشته شده بود. او این موضوع را در تشریح اقدامات صورت‌گرفته از جانب مجلس در جهت ایمن‌سازی در چند ماه گذشته، رسانه‌ای کرد. او ادامه داد: دو ماه قبل از جانب حوزه ریاست تاکید شد که این احتمال جدی است و باید جدی گرفته شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.