ادامه کمپین انتخاباتی روحانی، رئیسی و میرسلیم

دنیای اقتصاد: یک روز پس از برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی که فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور را تحت‌الشعاع قرار داد، سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، یعنی حسن روحانی، ابراهیم رئیسی و مصطفی میر‌سلیم به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دادند. همچنین روز گذشته سید مصطفی آقامیرسلیم، سید مصطفی هاشمی‌طبا، حسن روحانی و اسحاق جهانگیری به ترتیب از رادیو ایران، شبکه خبر، شبکه یک، شبکه ۲ و رادیو ایران به بیان برنامه‌های انتخاباتی خود پرداختند.روز گذشته حسن روحانی در جریان سفر‌های انتخاباتی خود به کرمان سفر کرد.

روحانی قرار است سه‌شنبه هفته جاری به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به کرمانشاه سفر ‌کند. در اردوگاه اصولگرایان نیز مصطفی میرسلیم در گفت‌وگوی خود در شبکه جام‌جم با ایرانیان خارج از کشور سخن گفت. همزمان، ستاد مردمی حمایت از سیدابراهیم رئیسی طی بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد. او قرار است امروز در قزوین حضور پیدا کند و از برنامه‌ها و اهداف خود با مردم استان قزوین سخن بگوید. همچنین ابراهیم رئیسی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه به سه‌ استان همدان، کردستان و کرمانشاه سفر خواهد کرد. روز گذشته نیز اولین همایش حامیان سیدابراهیم رئیسی در تهران برگزار شد. از سوی دیگر همایش ستاد جوانان و دانشجویی حسن روحانی نیز روز گذشته در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد.

ادامه راه هاشمی

به هر ترتیب حسن روحانی روز گذشته در جریان سفر انتخاباتی خود به کرمان، در تالار «تلاش» این شهر و در جمع چند هزار نفری کرمانی‌ها، با بیان اینکه ما باید راهمان را ادامه دهیم، تصریح کرد: «نخواهیم گذاشت بار دیگر فضای امنیتی در دانشگاه‌های ما حکمفرما شود.»به گزارش «ایسنا» این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در این ایام جای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خالی است،ادامه داد: کاش می‌شد از حضور آن سیاستمدار بزرگ و مجاهد نستوه به‌عنوان یار دیرین امام و رهبری استفاده برد. امروز باید راه هاشمی را ادامه دهیم. ما مسیر عدالت و اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد.روحانی با یادآوری انتخابات ۹۲ خاطرنشان کرد: «ما از روز اول با هم تصمیم گرفتیم با راستگویی و شفافیت مسیر اعتلای کشور را ادامه دهیم. اگر روزی در این کشور دروغگویی رواج پیدا کند، پیشرفت از کشور رخت بر می‌بندد. ما سال‌ها آمار و حرف‌های دروغ را شنیدیم و رسیدن به لبه پرتگاه را دیدیم. امروز دیگر ملت ما آماده شنیدن دروغ جدید در کشورمان نیستند.»

فشار برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی

روحانی با بیان اینکه اگر حمایت شما مردم نبود به هیچ عنوان در این مدت توفیقی به دست نمی‌آوردیم، افزود: «در طول این سه سال و نیم بارها در جلسات تصمیم‌گیری عمومی و خصوصی رودرروی ما ایستادند تا مردم از شبکه‌های مجازی استفاده نکنند و هر روز به ما فشار آوردند تا همه شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کنند، حالا که موقع انتخاب شده آنها پیشتاز استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی‌اند. اگر چیز بدی بود خب برای شما هم باید بد باشد و اگر ابزار خوبی برای شماست چرا برای مردم ما نباشد.»او در ادامه تاکید کرد: «ما راهمان را با مردم با هم شروع کردیم با هم ادامه می‌دهیم و با هم به مقصد نهایی خواهیم رساند. امروز روز سرنوشت ماست و در مسیر مهمی حرکت می‌کنیم. عده‌ای می‌خواهند در وسط راه برگردیم. ما به آنها می‌گوییم بر نمی‌گردیم. عده‌ای می‌خواهند در وسط راه متوقف شویم، اما ما متوقف نمی‌شویم. ما چرا از راهمان برگردیم. به ما بگویید چرا می‌گویید که این راه را رها کنید و ادامه ندهید.

حقوق خصوصی مردم

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم افزود: من به آنها که از حقوق شهروندی خوشحال نیستند و آنها که می‌گویند به مردم نباید آزادی بدهیم و زن‌ها نباید در فعالیت‌های اجتماعی باشند می‌گویم اگر این مردم بار مسوولیت دولت یازدهم را بر دوش این خادم خود گذاشتند، بدانند حقوق شهروندی مو به مو اجرا خواهد شد. ما اجازه نمی‌دهیم حقوق خصوصی مردم را تضعیف و نقض کنند و بی‌قانونی‌ها در این کشور ادامه پیدا کند. ما با حمایت مجلس که امروز هماهنگی بسیار بهتری بین دولت و مجلس دهم برقرار است، راه حقوق ملت را ادامه می‌دهیم. ما باید راهمان را برای حقوق ملتمان ادامه دهیم.

سفر به یزد

همچنین به گزارش «ایسنا» روحانی روز گذشته در ادامه سفرهای انتخاباتی‌اش در شهر یزد گفت: اینجا شهر مرحوم آیات صدوقی و خاتمی و شهر برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی است.همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی روحانی وی افزود: امروز در ایران احساس امنیت بیشتر است یا سال ۹۱؟ من از شما می پرسم آرامش شما امروز بیشتر است یا سال ۹۱؟ آیا در سال ۹۱ عزت ملی ایرانیان بیشتر بود یا امروز؟روحانی سپس گفت: در اردیبهشت باید اعلام کنید: شعار یا شعور؟ خردورزی یا خرافه‌گرایی؟ مسیر عزت کشور یا حاکم شدن سایه شوم جنگ بر سر کشور ایران؟

موفقیت دولت یازدهم در مهار تورم

مصطفی میرسلیم نیز در گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه «قطعا تلاش می‌کنیم جایگاه و منزلت ایرانیان خارج از کشور محترم شمرده شود»، گفت: این جایگاه باید از طریق رایزنی‌های فرهنگی حفظ و ارتقا یابد. به گزارش «ایسنا» وی افزود: در زمینه اقتصادی می‌توانیم با سایر کشورها مبادله داشته باشیم ما با کشورهای اروپایی مبادلات اقتصادی متنوعی داریم و هم به این کشورها صادرات داریم و هم از این کشورها واردات. که این مبادلات باید به نفع کشور تمام شود. ما قائل نیستیم که کشور بازار مصرف کالاهای کشورهای دیگر شود. مبادلات باید حتما برای ما توجیه اقتصادی داشته باشد.به گزارش «ایرنا»، نامزد دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مهار تورم موفق بوده است، گفت: در حال حاضر کشور با مسائلی روبه‌رو است که ریشه اقتصادی دارند که البته اینها فقط به دولت یازدهم بر نمی‌گردد.

انتقاد رئیسی از آمار بیکاری

ابراهیم رئیسی نیز روز گذشته در حاشیه ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی و یک میلیون ازدواج را با توجه به امکانات کنونی کشور امکان‌پذیر و ضروری می‌دانم. به گزارش «ایلنا» او با بیان اینکه برخی آقایان در تعریف شغل کسانی را شاغل می‌دانند که هفته‌ای یک ساعت کار می‌کنند، بیان کرد: کدام یک از مردم این تعریف را قبول دارند؟ ما شغل کسانی را که هفته‌ای یکی، دو ساعت شاغل هستند ناقص می‌دانیم. رئیسی تصریح کرد: البته در موضوع آمار واقعی بیکاری، برخی آمارها درست مطرح نمی‌شود و ما دچار نوعی محرمانگی شده‌ایم اما به فرض اینکه آمار کنونی را درنظر بگیریم شمار بیکاران حدود ۴ میلیون نفر است که با احتساب مشاغل ناقص، شمار آنان حدود ۶ میلیون نفر می‌شود.

اولین حکم رسمی‌ام را از هاشمی گرفتم

به گزارش «ایسنا» او همچنین روز گذشته در گفت‌وگو با رادیو ایران درخصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: زمانی که این سفارت تسخیر شد با اسنادی که به‌دست‌آمد معلوم شد که واقعا لانه جاسوسی بوده است،‌ بعد از این اتفاق بود که دولت موقت استعفا کرد و مرحوم هاشمی رفسنجانی سرپرستی امور را به عهده گرفتند و از من خواستند معاونت سیاسی، ‌اجتماعی وزارت کشور را بر عهده بگیرم. من اولین حکم رسمی خود را از مرحوم هاشمی رفسنجانی گرفتم.

ادامه کمپین انتخاباتی روحانی، رئیسی و میرسلیم