ایرنا: رئیس فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس در نخستین نطق میان دستور خود در مجلس دهم، با تقدیر از دستاوردهای دولت یازدهم در رشد اقتصادی، مهار تورم و طرح تحول سلامت، برجام را موفقیت ارکان نظام دانست و گفت: این مهم نباید به بهانه کشمکش‌های انتخاباتی مورد خدشه و تهدید قرار گیرد. محمدرضا عارف در جلسه علنی دیروز مجلس، درباره برجام افزود: از تخریب آن و همچنین از معرفی آن به‌عنوان تنها نسخه شفابخش باید پرهیز شود و با تدابیر خردمندانه مورد رصد و مدیریت قرار گیرد. عارف در ادامه با پیشنهاد اینکه هرچه زودتر گفت‌و‌گوی ملی در مجلس ساماندهی شود و در سطح کشور و همه نهادها توسعه یابد، افزود: اقتصادی که به‌دنبال اشتغال و تولید است، از دولتمردان خود انتظار امنیت، ثبات و دیپلماسی تعاملی با دنیا را دارد تا به دور از سیاست‌های هیجانی و با تداوم رویکرد عزت‌مندانه با دنیا و با پرهیز از اتخاذ سیاست‌های تنش‌زا، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را افزایش دهد.

درخواست لغو ممنوع‌التصویری و حصر

عارف در ادامه تاکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از چنان اقتدار، ثبات و پشتیبانی مردمی برخوردار است که هر گونه حصر، ایجاد محدودیت و ممنوع‌التصویری دلسوزان و یاران انقلاب در شأن این نظام نیست و باعث ایجاد هزینه‌های غیرضروری و جبران‌ناپذیر شده و می‌شود. رئیس فراکسیون امید از رئیس‌جمهوری خواست با استفاده از جایگاه قانونی خود و با استفاده از تجربیات گذشته، با رایزنی با ارکان نظام، اطمینان لازم را فراهم کند که با رفع حصر و برطرف شدن محدودیت‌های موجود، نه‌تنها تهدیدی متوجه امنیت و آرامش کشور نخواهد شد، بلکه تلخی حوادث گذشته با شیرینی تفاهم و همدلی جایگزین می‌شود.

عارف در ادامه تداوم فضای امنیتی دانشگاه‌ها را نگران‌کننده و غیرقابل قبول دانست و گفت که وزرای مربوطه، باید انتظارات بحقِ دانشگاهیان را در رفع فضای امنیتی برآورده کنند. او با بیان اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات حقی عمومی است، گفت: این مهم باید به‌صورت یک اصل پذیرفته‌شده در جمهوری اسلامی ایران درآید و هر سه قوه و نیز نهادهای خارج از سه قوه باید به حق جریان آزاد اطلاعات احترام بگذارند و تمکین کنند.