خانه ملت: به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یک دستگاه مدعی برخورد با حقوق نجومی در پرداختی‌های خود از سقف قانونی فراتر رفته است.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با بیان اینکه حقوق‌های نجومی پدیده‌ نامناسبی بود و برخی نیز از آن سوءاستفاده کردند، یادآور شد: ضعف قانون، نبود نظارت کافی و... در بروز پدیده حقوق‌های نجومی موثر بوده است، اما سوال این است که حالا ما باید چه کنیم؟ باید همه‌چیز را از بین ببریم؟

وی افزود: هر شب در تلویزیون مدیران صندوق توسعه‌ ملی را نشان می‌دهند که حقوق‌ بگیران نجومی در این محل و دستگاه هستند، اما در فهرستی که دیوان محاسبات به مجلس ارائه کرده است، مجموع دریافتی مازاد بر قوانین در صندوق توسعه‌ ملی اعم از پاداش، حقوق و مزایا ۳ میلیارد تومان بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: یک دستگاه اجرایی که مدعی مبارزه با حقوق‌های نجومی است مازاد بر قانون پرداختی قابل توجهی داشته است و هر روز در رسانه ملی اظهار می‌کند که باید با حقوق‌های نجومی مبارزه کرد.

تاجگردون با بیان اینکه در گزارش دیوان محاسبات نام این دستگاه وجود دارد، ادامه داد: این گزارش به رئیس مجلس ارائه شده و رئیس مجلس نیز گزارش را به کمیسیون‌ها ارسال کرده است، حال همان دستگاه مسوول مبارزه با حقوق‌های نجومی شده است، اینکه چه کسی می‌تواند با این دستگاه برخورد کند خدا می‌داند.

وی بیان کرد: اگر حقوق بالا است چه تفاوتی دارد که مجلس، قوه‌ قضائیه یا دولت باشد؟ با هر کسی بوده باید برخورد شود، چرا در مورد مجلس و قوه‌ قضائیه نمی‌گوییم؟ اما هر شب درباره پرداختی ۳ میلیاردی مازاد صندوق توسعه ملی صحبت می‌شود، قطعا این نحوه و چگونگی بیان سبب سردرگمی و ناامیدی مردم می‌شود.