دنیای اقتصاد: محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور روز پنج‌شنبه، به‌منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان زرند، وارد کرمان شد. شهرستان زرند در ۲۹ مهرماه شاهد سه زلزله ‌پی‌درپی به بزرگی ۸/ ۴، ۸/ ۳ و ۲/ ۳ ریشتر در ۱۰ کیلومتری عمق زمین بود و پس از آن نیز ۳۲ پس‌لرزه به ثبت رسید.

در همین ارتباط به گزارش «ایرنا»، محمدباقر نوبخت روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از کمپ هلال احمر زرند در جمع خبرنگاران گفت: اقدام دولت به‌گونه‌ای خواهد بود تا اطمینان‌خاطر شهروندان حاصل شود و دولت خود را موظف به جبران خسارت وارد شده از زلزله در زرند می‌داند. به گزارش «ایسنا» معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: به هر یک از واحدهای مسکونی و عمومی در معرض آسیب شهرستان زرند امکانات و تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه می‌شود. وی تصریح کرد: وقوع زلزله‌های متعدد در زرند موجب نگرانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت شد و با وقوع پس‌لرزه‌های بعدی این موضوع به‌صورت ویژه‌تری مورد توجه قرار گرفت. او در ادامه گفت: پیش‌نویس بودجه سال ۹۶، در ۸ آبان‌ماه به دولت تقدیم شده و تا قبل از ۱۵ آذر ماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد که در بودجه ۹۶، صددرصد اعتبارات بخش دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان کرمان را در لایحه بودجه سال آینده خواهید دید. در ادامه دیدار نوبخت از کرمان، سخنگوی دولت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه تحریم‌های جدید وضع شده ربطی به مساله هسته‌ای ندارد، گفت: دولت به هیچ عامل بیرونی متکی نیست.

به گزارش «ایرنا»، نوبخت اظهار کرد: برخی دنبال این هستند که برجام چه کرده است، ما باید قبول کنیم این دنیا در برابر ما ایستاده و هیچ گاه ما به عهد آمریکا و نه هیچ کشور دیگری متکی و مطمئن نبوده‌ایم. در این دیدار آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دولت یازدهم در برخی ابعاد موفق است برای مثال توانسته با تورم مبارزه و آن را مهار کند اما ظاهرا مساله رکود طبق نظر برخی از مسوولان و صاحبان جراید به قوت خود باقی است. او با بیان اینکه برخی روزنامه‌ها خیلی بی‌انصاف هستند، تصریح کرد: یکی از روزنامه‌ها در مورد دولت طوری سخن گفته بود که انگار هیچ نقطه مثبتی در عملکرد دولت نیست. او ادامه داد: انتقاد سازنده خوب است اما به وجود آوردن تنش هرگز به مصلحت کشور نیست اما امروز برخی جوسازی و بی‌انصافی می‌کنند که این شیوه بد است.