رئیس کل بیمه مرکزی از تشکیل کمیته‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای کنترل چند و چون نرم‌افزار آلمانی که بر شرکت زیرمجموعه بیمه ایران نصب می‌شود، خبر داد.

به گزارش خانه ملت، عبدالناصر همتی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر قرارداد نصب نرم‌افزار آلمانی در بیمه مرکزی،گفت: قرارداد مذکور متعلق به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بیمه ایران در حوزه فناوری اطلاعات بوده که قرارداد مذکور مربوط به یک سال گذشته است. رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کمیته‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده که بر فعالیت نرم‌افزار و چند و چون اجرای قرارداد با شرکت آلمانی نظارت می‌کند، افزود: بیمه ایران و وزارت اقتصاد برای جلوگیری از ایجاد مشکل فعالیت‌های این نرم‌افزار را رصد و کنترل می‌کند.

وی درباره پرداخت‌های نامتعارف در بیمه مرکزی، اظهار کرد: اضافه وام‌های دریافتی در بیمه مرکزی مجموعا یک میلیارد و ۸۰۰‌میلیون تومان و اضافه حقوق‌های دریافتی مجموعا ۲۱۰ میلیون تومان بود که تمامی آنها به منابع بانک مرکزی بازگشت و حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مجموع پول‌هایی است که به خزانه بیمه مرکزی عودت داده شد. رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: اضافه برداشت‌ها به‌طور کامل به خزانه عودت داده شده و پرونده برداشت‌های غیرمتعارف بیمه مرکزی بسته شده است. همتی با بیان اینکه هیچ مشکل اضافه برداشت دیگری در بیمه مرکزی وجود ندارد، تصریح کرد: نهادهای نظارتی به‌طور دائم میزان دریافتی‌ها را رصد و بررسی می‌کنند و اگر پرداختی خارج از عرف وجود داشته باشد،اعلام می‌کنند.