الف نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به نامه احمدی‌نژاد به رهبری و اعلام عدم کاندیداتوری‌اش در انتخابات سال آینده، نوشت: از دوران تصدی مسوولیت دولت‌های نهم و دهم پرونده‌های مفتوح و رسیدگی نشده قابل‌توجهی باقی مانده است که مردم در انتظار نتیجه رسیدگی به آنها هستند. بذل وبخشش‌های بی‌حساب و کتاب از بیت‌المال و فساد‌های کلان مالی، اختلاس و رانت‌خواری‌های فراوان دامن افراد زیادی را می‌گیرد و اگر کلیت عملکرد زیان‌بار ۸ ساله آن دولت متاسفانه به علت فقدان یک سیستم حسابرسی و نظارتی قدرتمند بعد از گذشت سه سال از خاتمه کار دولت عدالت محور! رسیدگی نشده است پرونده‌های حقوقی موجود و متهمان حاضر آن‌که باید تعیین تکلیف شوند. در ادامه این یادداشت آمده است: این ماجرا در کل برای او یک فرافکنی و فرار به جلو است. دولت یازدهم در گرداب نابسامانی‌های آن دوره هنوز گرفتار است...به کجا چنین شتابان؟

انتقاد از سفر استانی احمدی‌نژاد

ازسوی دیگر عصر ایران با اشاره به دیدار روز نهم شهریور ماه محمود احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری گفت: اگر احمدی‌نژاد واقعا به توصیه رهبر انقلاب پایبند بوده‌است، چرا تا ۲ هفته بعد از آن دیدار، سفرهای استانی‌اش را که همه می‌دانند انتخاباتی است، ادامه می‌دهد و با آن تبلیغات پرحجم، به گرگان می‌رود؟ در ادامه این یادداشت آمده است: آیا باید احمدی‌نژاد شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزند و بی‌اعتنایی کند که رهبر معظم انقلاب به این نتیجه برسند که باید آنچه را محترمانه و محرمانه به احمدی‌نژاد بیان داشته‌اند، از پشت بلندگو نیز تکرار کنند؟ این ماجرا، یادآور جریان دستور رهبر معظم انقلاب به احمدی‌نژاد در ابتدای دولت دوم اوست که طی آن، معاونت اولی مشایی را به صلاح ندانستند.

آقاتهرانی: اگر جای احمدی‌نژاد بودم پای آقا را می‌بوسیدم

در خبری دیگر به گزارش عصر ایران، مرتضی آقا تهرانی، دبیر‌کل جبهه پایداری وظیفه احمدی‌نژاد را قدردانی از نصیحت دلسوزانه رهبری دانسته و تاکید کرد:‌ اگر بنده جای او بودم، پای آقا را می‌بوسیدم و از اینکه رهبر انقلاب این گونه از روی خیرخواهی، باعث نجاتم شده است؛ قدردانی لازم را از ایشان به عمل می‌آوردم.

جبهه پایداری را مستقل از احمدی‌نژاد می‌دانیم

همچنین به گزارش «ایسنا» غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد که جبهه پایداری را مستقل از محمود احمدی‌نژاد می‌داند در عین حال برنامه داریم که از ظرفیت همه گروه‌ها و از جمله جبهه پایداری استفاده کنیم.