گروه خبر: سرانجام گمانه‌زنی‌ها بر سر محتمل‌ترین گزینه برای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس، دیروز با اعلام هیات رئیسه مجلس پایان یافت؛ کاظم جلالی بار دیگر با انتخاب از سوی هیات رئیسه مجلس، بر کرسی ریاست مجلس نشست.

او در مجلس نهم نیز رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بود. هیات رئیسه مجلس هیات امنای مرکز پژوهش‌های مجلس است که دیروز در جلسه خود جلالی را از بین نامزدهای ریاست مرکز انتخاب کرد که حکم وی توسط رئیس مجلس صادر و ابلاغ می‌شود. به گزارش «ایسنا» بعد از انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم و ریاست لاریجانی بر مجلس، دعوت‌هایی از سوی برخی نمایندگان به‌خصوص اعضای فراکسیون امید از محمدرضا عارف برای ریاست مرکز پژوهش‌ها صورت گرفت، اما عارف این سمت را نپذیرفت. بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم در گفت‌و‌گو با «ایسنا» تایید کرد که محمدرضا عارف برای ریاست مرکز پژوهش‌ها کاندیدا نشد.

تعیین تکلیف کمیسیون قضایی

در خبری دیگر، اعضای هیات رئیسه آخرین کمیسیون تخصصی مجلس یعنی کمیسیون قضایی و حقوقی در نشست دیروز این کمیسیون انتخاب شدند. به این ترتیب، اللهیار ملکشاهی به‌عنوان رئیس کمیسیون برگزیده شد و محمد کاظمی به‌عنوان نایب رئیس اول و یحیی کمالی‌پور به‌عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی انتخاب شدند. همچنین حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی شد.

انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود؛ امروز

با این همه انتخاب هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس به بعد از انتخاب رئیس این کمیسیون در جلسه علنی پارلمان موکول می‌شود. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با «ایسنا» اعلام کرد: قرار است در جلسه علنی امروز مجلس ریاست کمیسیون اصل نود انتخاب شود. داوود محمدی و فرهاد تجری از سوی هیات رئیسه مجلس به‌عنوان گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ معرفی شده‌اند و نمایندگان در جلسه علنی امروز در این باره اعلام نظر خواهند کرد. کمیسیون اصل نود ۸ عضو ثابت دارد که علی لاریجانی رئیس مجلس نیز یکی از اعضای آن است. لاریجانی پس از انصراف از عضویت در کمیسیون فرهنگی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد.