تاکید ولایتی بر تجزیه نشدن کشورهای منطقه

ایسنا: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تامین امنیت حجاج وظیفه دولت عربستان است و اگر این کشور از وظیفه خود تخطی کند باید از سوی جهان اسلام مورد مواخذه قرار گیرد. مارکوس ادرر، معاون وزیر امور خارجه آلمان صبح دیروز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی با اشاره به موارد مطرح شده در دیدارش با طرف آلمانی، گفت: ما در رابطه با وضعیت سوریه، عراق، لبنان و یمن گفت‌وگو کردیم. علاوه بر این روابط دوجانبه نیز از جمله محورهایی بود که بین ما بررسی شد. او موضوع مبارزه با تروریسم را از جمله موارد مورد توافق ایران و آلمان دانست و افزود: «یکی دیگر از موارد مورد تاکید مقابله با تجزیه نشدن کشورها در منطقه است، چون تجزیه یک کشور در منطقه باعث بی‌ثباتی در کل منطقه می‌شود. در نتیجه نباید برای تجزیه‌طلبی تشویقی انجام گیرد.»

ولایتی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در حمایتش از سوریه تزلزلی نداشته است،‌ تاکید کرد: بشار اسد همچنان خط قرمز ماست و ما صرف‌نظر از اینکه چه دولت دیگری از سوریه حمایت می‌کند از دولت سوریه حمایت می‌کنیم و در کشورهای غربی کمتر دولتی را می‌شناسیم که این چنین مانند اسد در حمایت از مردمش ثابت‌قدم باشد.